טעם טבע אלטמן: הבקשות לייצוגיות נגדנו הן קנונייה של תובעים הקשורים אחד לשני

יצרנית תוסף המזון "מגה גלופלקס" מבקשת מביהמ"ש לחייב 4 תובעים, שהגישו בקשה לאישור תביעה ייצוגית נגדה, להפקיד ערובה בסך 100 אלף שקל כל אחד להבטחת הוצאותיה אם תידחה בקשתם

"טעם טבע-אלטמן", המייצרת את תוסף המזון "מגה גלופלקס", מבקשת מבית המשפט המחוזי בתל-אביב לחייב 4 תובעים, שהגישו בקשה לאישור תביעה ייצוגית נגדה, להפקיד ערובה בסך 100 אלף שקל כל אחד, להבטחת הוצאותיה אם תידחה בקשתם.

לטענתה, מדובר בתביעה אחת מתוך שלוש, בהיקף של כמיליארד שקל כל אחת, שהגישו התובעים (ובהם עו"ד יצחק חשן), מי מטעמם או אנשים הקשורים אליהם. בדיקה שערכה, היא טוענת, העלתה שקיימים קשרי משפחה וקשרים אחרים בין חלק מהתובעים ופרקליטיהם ב-3 התביעות.

מאז שנת 2006 הוגשו נגד חברת טבע-אלטמן 3 בקשות לאשר תביעות ייצוגיות נגדה בטענה להטעיית צרכנים במוצרים "מגה גלופלקס" ו"קרטילאגו", "פרוטק" ו"פרוסטמד פורטה".

ב-3 התביעות נטען כי השימוש בתוספי המזון לא הוכח כיעיל, וזאת בניגוד להבטחות בפרסום.

באמצעות משרד עוה"ד זיסמן, אהרוני, גייר & עדי קפלן ושות' טוענת טבע-אלטמן כי הקשרים המשפחתיים והאחרים בין התובעים בכל התביעות אינם מותירים מקום לספק: "לא מדובר בהליכים מוצדקים ולגיטימיים שנוקטים תובעים תמי-לב, אלא בקנוניה שרקמה קבוצת אנשים ששמה לעצמה למטרה להפעיל על טבע-אלטמן לחץ פסול, ככל הנראה במטרה להוציא ממנה כספים שלא כדין.

"הסיכוי שדווקא אותם אנשים קשורים 'נפגעו' ו'הוטעו' כביכול מאותם מוצרים המשמשים למטרות שונות, כתוצאה מהסתמכותם על 'פרסומים' כביכול - קלוש עד דמיוני".

לטענתה, התובעים גוררים אותה להוצאות, משום שגם אם סיכויי הצלחתם הוא 1% בלבד, מדובר ב-10 מיליון שקל ולכן "מחישוב סיכונים פשוט עולה כי אין להן ברירה אלא להשקיע את מיטב כספן בהתגוננות מפניו", בעוד לתובעים אין כל סיכון, גם אם תביעתם תידחה, מעבר לחיובם בהוצאות. היא מציינת, שהתובעים חויבו בהחלטת ביניים בהוצאות בסך 35 אלף שקל, אך לא טרחו לשלמן גם בחלוף 4 חודשים. (ת.א. 1301/06). *