בנק הפועלים: בזכות אישור התוכנית בארה"ב צפויים בטווח הקצר עליות שערים בת"א

בנק לאומי: "בטווח הקצר יתנהל במסחר בקורלציה לשווקים בעולם כשאלמנטים פסיכולוגיים ישפיעו באופן משמעותי על התנהגות המשקיעים" ; נוכח רמת הסיכון הגבוהה באפיק המנייתי, ממליצים בבנק הפועלים להמשיך ולהחזיק במרכיב מנייתי מצומצם, תוך התמקדות במניות הערך הגדולות

כלכלני בנק הפועלים ובנק לאומי פירסמו את סקירותיהם השבועיות על שוק ההון בישראל. בסקירתם השבועית מעריכים כלכלני בנק פועלים, כי כל זמן שלא יחול מפנה במשק האמריקני, שישנה את מגמת ההאטה הגלובלית שנרשמת בחודשים האחרונים, ישפיע הדבר על כלל השווקים, כולל על השוק המקומי. תוכנית הממשל האמריקני, אם תאושר, היא צעד חשוב להרגעת שוקי ההון הגלובליים, אולם לעלויותיה הכבדות עלולות להיות השפעות מרחיקות לכת על הכלכלה האמריקנית והגלובלית.

להערכת כלכלני בנק לאומי "גם אם תאושר תוכנית סיוע בארה"ב, תוצאותיו של המשבר רחוקות מלהסתיים והיציאה מהמיתון לא תבוא מפעולה חד פעמית. בנוסף, יארך זמן עד שאמון המשקיעים יחזור, דבר שיקשה על השוק להתרומם".

בלאומי הוסיפו כי "רמת התנודתיות בשוק עלתה והיא צפויה להישאר גבוהה בטווח הקצר. המסחר יושפע מהתנהגות השווקים בחו"ל. חוקי הכלכלה לא יהיו הגורם המכריע בהתנהגות השווקים והאלמנט הפסיכולוגי יקבל משנה חשיבות". לנוכח כל זאת ממליצים בלאומי לשמור עדיין על חשיפה נמוכה למניות בתיקי ההשקעות של הלקוחות.

עוד אמרו בבנק הפועלים כי "במישור המקומי, הירידות שנרשמו בבורסה ברבעון השלישי והאינפלציה הידועה הגבוהה ברבעון, צפויות להביא להוצאות מימון גבוהות, ולפגוע ברווחיהן של חברות רבות. התיסוף בשקל למול הדולר והאירו עלול לפגוע גם כן ברווחיותן של חברות היצוא השונות, בעיקר בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד".

בסיכומו של דבר, סבורים כלכלני הבנק כי "בטווח הקצר תתכנה עליות שערים בשוק המניות המקומי, בעיקר בזכות האישור הצפוי של תוכנית הסיוע בארה"ב". עם זאת, נוכח רמת הסיכון הגבוהה באפיק המנייתי, ממליצים בבנק הפועלים להמשיך ולהחזיק במרכיב מנייתי מצומצם, תוך התמקדות במניות הערך הגדולות, שמפגינות יציבות יחסית לאורך זמן, ובעדיפות לענפים דפנסיביים (בעיקר תקשורת, יצרניות מזון ואנרגיה).

בבנק לאומי בתחום האג"ח ממליצים למשקיעים לתת עדיפות להשקעה באגרות חוב ממשלתיות שקליות לטווח בינוני-ארוך. בבנק הפועלים ציינו כי "תשואת המק"מ האחרון נמצאת ברמה נמוכה (3.86%) ומשקפת את נטיית המשקיעים למעבר להשקעות בטוחות". בבנק הדגישו כי תחזיות המחלקה הכלכלית של הבנק הן כי הריבית תיוותר ללא שינוי בתקופה הקרובה ולכן הם סבורים כי המק"מ בתשואתו הנוכחית אינו מומלץ.

לעומת זאת, לאור התרחבות תוספות התשואה בגילונים בשבוע האחרון, סבורים בפועלים כי הם אטרקטיביים להשקעה והוסיפו כי "ללקוחות נטואיסטים, אנו ממליצים על גילון 2302, אשר מגלם כיום תשואה נטו גבוהה בהשוואה ליתר הגילונים".

בשל רמת אי הוודאות הגבוהה, ממליצים בבנק הפועלים להתמקד בשחרים במח"מ עד 4 שנים (עד ממשלתי שקלי 313).

[לאתר המעו"ף]