S&P מעלות ממשיכה להוריד דירוג לאג"חים של חברות הנדל"ן: והערב לאזורים ולאנגל משאבים

הדירוג של אזורים הורד ל"-A" /שלילי והיא הוצאה מרשימת המעקב ; ההורדה נובעת מהרעה בסביבת הפעילות העסקית בה פועלת הקבוצה בשווקים הגלובלים, מגידול ניכר בהיקפי החוב ובהרעה מהותית של יחסי כיסוי החוב והריבית של הקבוצה ; לאנגל משאבים ופיתוח הורידה סוכנות הדירוג לסדרות האג"ח שבמחזור ל"+BBB"/ שלילי

חברת הדירוג S&P מעלות מודיעה הערב (א') לאחר סיום המסחר בבורסה על הורדת דירוג לשתי חברות נדל"ן: אזורים שבשליטת שעיה בוימלגרין ולחברת אנגל משאבים שבשליטת אנגל אירופה , אשר גם הדירוג שלה הורד.

הדירוג של אזורים הורד ל"-A" /שלילי והיא הוצאה מרשימת המעקב. הורדת הדירוג נובעת בעיקר מהרעה בסביבת הפעילות העסקית בה פועלת הקבוצה בשווקים הגלובלים, מגידול ניכר בהיקפי החוב ובהרעה מהותית של יחסי כיסוי החוב והריבית של הקבוצה (כולל קבוצת לגנא ופעילות המלונות), מהרעה בפעילות המגורים במזרח אירופה המבוצעת על ידי קבוצת לגנא.

כמו כן, הורדת הדירוג נובעת מצרכי המימון הכבדים של חברת האם, בוימלגרין קפיטל המעיבים על פעילות אזורים ויכולים ליצור לחץ על החברה לממש נכסים או להיכנס לפרויקטים מסוכנים יותר על מנת ליצור רווחים ראויים לחלוקת דיבידנדים.

לאנגל משאבים ופיתוח הורידה סוכנות הדירוג לסדרות האג"ח שבמחזור ל"+BBB"/ שלילי והוציאה אותה מרשימת המעכב, ובנסוף הורידה S&P מעלות את הדירוג של סדרות האג"ח שבמחזור של החברה האם, אנגל אירופה ל"BBB" / שלילי.

הורדת הדירוג נובעת בעיקר מגידול ניכר בהיקפי החוב של החברות וכן במשקל היזמות בפעילות קבוצת אנגל, אשר גררו הרעה מהותית ביחסי כיסוי החוב. כמו כן, הורדת הדירוג נובעת מהרעה בנזילות חברות קבוצת אנגל והסתמכות עתידית על מימוש נכסים בישראל לצורך פירעון התחייבויות הקבוצה ועמידה בתוכנית ההשקעות שלה.

יצוין, כי דירוג אגרות החוב במחזור של אנגל אירופה נמוך מזה של אנגל משאבים כתוצאה מנחיתות מבנית הגורמת לריחוק נוסף מהחברות התפעוליות וכן להסתמכותה של אנגל אירופה על דיבידנדים מאנגל משאבים, אשר הינה החזקתה היחידה.