הצעה משופרת לרכישת סנדיסק? סמסונג עשויה לשפר הצעתה הקודמת ב-40%

לפי אנליסטים מהבנק האמריקני סיטי ומלזרד שוקי הון - ענקית האלקטרוניקה הקוריאנית עשויה לשפר את הצעת הרכישה לסנדיסק בראשות אלי הררי למחיר של 34-36 דולר למנייה שהם 8.1 מיליארד דולר - פי שתיים משווי החברה כפי שננעלה ביום שישי בוול סטריט

חברת האלקטרוניקה הגדולה בעולם, סמסונג, עשויה לשפר את הצעת הרכישה של חברת סנדיסק לרמה של 34-36 דולר למנייה, שישקף לחברה בראשות אלי הררי שווי של כ-8.1 מיליארד דולר, וזאת בשהוואה לשווי שוק של 4.2 מיליארד דולר - כפי שננעלה במסחר ביום שישי בוול סטריט.

לאחר דחיית הצעת הרכישה בגובה של 5.85 מיליארד דולר בידי החברה הקוריאנית, סנדיסק השאירה דלת פתוחה כאשר דירקטוריון החברה שלחה איגרת למנכ"ל החברה הקוריאנית, ובה נכתב שסנדיסק תקשול הצעת רכישה גבוהה יותר.

גרג אליס, אנליסט סיטי בארצות הברית צופה הצעה משופרת בזמן הקרוב: "סמסונג עשויה להמתיק את הצעתה לרמה של סביבות 30 דולר למנייה של סנדיסק", אמר האנליסט.

דניאל אמיר מלזרד שוקי הון אמר היום כי לדעתו תגיע הצעה משופרת ברמה של 35-36 דולר למנייה, "אולם בכל מחיר גבוה מזה לסמסונג הרכישה לא תהיה כדאית".

ביום שישי ננעלה המנייה של סנדיסק לאחר שאיבדה כ-11% מערכה, ברמה של 18.38 דולר למניה.

העסקה שלא התבצעה

כזכור, סנדיסק, יצרנית כרטיסי הזיכרון החכמים האמריקנית, דחתה את הצעת רכישה הקודמת של 5.85 מיליארד דולר מצד ענקית האלקטרוניקה סמסונג (סימול: 005930 בסיאול). הצעת הרכש גילמה מחיר של 27 דולר עבור מנייה של סנדיסק, פרמייה של 73% עבור כל מנייה כפי שננעלה ביום לפני ההודעה (יום ב').

מועצת המנהלים של החברה שממוקמת בקליפורניה דחתה את הצעת החברה הקוריאנית בטענה שמחיר ההצעה נמוך מדי. אלי הררי, יו"ר ומנכ"ל החברה, הגיש מכתב דחייה לראשי סמסונג ובכך הגיעו לסיומם ארבעה חודשים של מו"מ בין שתי החברות.

כפי שדווח לפני ב"גלובס" , חברת האלקטרוניקה הקוריאנית סמסונג מנסה לנצל את חולשת השוק, ושוקלת לרכוש את סאנדיסק, ענקית זיכרונות הפלאש ונגני המוזיקה. סאנדיסק נסחרת בנאסד"ק לפי שווי של 3.2 מיליארד דולר.

מיזוג ישראלי

כזכור, בדצמבר 2006 הושלמה עיסקת המיזוג בין סנדיסק ובין אם־סיסטמס, חברה ישראלית מתחרה, רכישה שחיזקה מאוד - כך האמין אלי הררי, יו"ר ומנכ"ל החברה - את הכוח של סנדיסק בשוק האלקטרוניקה הבינלאומי. אס-סיסטמס הישראלית שהוקמה בכפר סבא ב-1989, פיתחה ויצרה את הדיסק און קיי הנפוץ ב-2006.

מניות של חברת סנדיסק, בראשות הררי איבדו גובה רב מאז הגיעו לשיא של 33 דולר למניה באמצע חודש מאי. ביום חמישי בתום המסחר בוול סטריט, ננעלה המניה על מחיר של 18.38 דולר, שמשקף לחברה שווי של 4.1 מיליארד דולר ירידה של 40% בהשוואה לשוויה בתחילת ינואר 2008 שנאמד אז ב-6.8 מיליארד דולר