תשובה לוקח אחריות

תשואות האג"ח של דלק נדל"ן הגיעו בשבועות האחרונים לרמות תשואה דו-ספרתיות, הדומות יותר לאלו של חברת נדל"ן קטנה ומסוכנת הנסחרת במדד היתר. אין ספק שלגל הפדיונות מקרנות הנאמנות וקופות הגמל משקל רב על צניחת מחירי האג"ח בשוק הקטן באחד העם. אך למרות זאת, יש כאן הבעת אי-אמון ביכולת החברה להחזיר את הכסף למשקיעים.

החששות מחדלות פירעון והעובדה כי איגרות החוב שלו נסחרות בתשואות של אג"ח זבל לא נעלמו מעיניו של בעל השליטה בחברה, יצחק תשובה, והוא הגיב לקורה בשוק. תשובה ראה כיצד דלק נדל"ן עתירת המינוף משפיעה על כל קבוצת דלק לרעה.

אתמול החליט לבצע מהלך שמשגר למשקיעים מסר של קבלת אחריות והציב את עצמו באופן ישיר כבעל השליטה ללא החיץ של חברת האחזקות. מעתה, תשובה צפוי להיות מעורב יותר בפעילות דלק נדל"ן ישירות ולא מן הנמנע כי יהיו בה שינויים פרסונאליים ואחרים.

מבחינת האשראי הבנקאי של דלק, אין שום משמעות להוצאתה של דלק נדל"ן מתחת לכנפיה של קבוצת דלק, שכן אלו ואלו נכללות בהגדרת קבוצת הלווים של תשובה. אך ההשפעה היא על מחזיקי האשראי החוץ בנקאי, שמבחינתם אלו ישויות נפרדות. בכך משפר תשובה את מצבם של בעלי מניות קבוצת דלק ומוריד מעליהם את המשקולת של התחייבויות דלק נדל"ן. *