S&P חתכה את דירוג האשראי של RBS: המניה נופלת קרוב ל-30%; שר האוצר של בריטניה נפגש עם ראשי הבנקים

[לחמ"ל גלובס- המשבר העולמי: כל החדשות, הנתונים והפרשניות] ; ממשלת בריטניה עשויה להזרים לבנקים סכום של 79 מיליארד דולר במטרה להגדיל להם את הנזילות ; מניית ברקליס נופלת ב-14.3% ; לשכת המסחר של בריטניה: "בריטניה נמצאת כבר עכשיו במיתון"

חברת הדירוג S&P חתכה את דירוג האשראי של רויאל בנק אוף סקוטלנד , בשל חשש כי הוא ידווח על מחיקות נוספות וירידה בהכנסות. סוכנות הדירוג חתכה את דירוג האשראי ארוך הטווח של RBS ל +A מ -AA ואת האשראי קצר הטווח ל A-1 מ +A-1.

שר האוצר של בריטניה, אליסטר דרלינג, נפגש עם ראשי הבנקים של רויאל בנק אוף סקוטלנד, ברקליס , לויידס TSB , ו-HBOS , במטרה לבנות תוכנית להזרים להם הון. המהלך מצביע על חוסר היציבות של הבנקים בבריטניה.

מנכ"ל RBS, פרד גודווין, סירב לומר האם ממשלת בריטניה והבנק המרכזי של אנגליה יספקו נזילות לבנק. תגובה דומה התקבלה מברקליס. מ-RBS נמסר כי "קרוב לוודאי שממשלת בריטניה תקבל החלטה מוקדם מאשר מאוחר", באשר למבנה תוכנית המימון ויישומה.

ממשלת בריטניה עשויה להזרים לבנקים סכום של 79 מיליארד דולר במטרה להגדיל להם את הנזילות. אליסטר דארלינג אמר כי הוא "מוכן לנקוט בצעדים הנחוצים לשמירת היציבות של הסקטור הפיננסי".

בתוך כך, לפי סקר של לשכת המסחר של בריטניה (BCC), שנערך בקרב 5,000 עסקים ברחבי בריטניה, קרס האמון בקרב סקטור התעשייה ונותני השירותים במדינה. על אף שטכנית בריטניה עדיין לא נמצאת במיתון, המוגדר כשני רבעונים רצופים של צמיחה שלילית, ה-BCC תיאר את המצב כ"חמור במיוחד" והסביר כי הכלכלה הבריטית נתונה ללחץ מתמשך זה הרבעון השני ברציפות. לישכת המסחר של בריטניה, המייצגת, חברות קטנות ובינוניות בבריטניה, טוענת כי "בריטניה כבר נמצאת במצב של מיתון".