שופרסל מגיבה לתביעת פומה: "ניסיון להלך אימים ולהסב נזקים ללא בסיס"

פומה טענה בתביעה שהגישה באוגוסט השנה כי שופרסל הפרה את זכויות היוצרים שלה באמצעות ייבוא ומכירת חיקויים של נעלי ספורט פומה, תוך שימוש בסימן הפס המעוצב שלה

רשת שופרסל טוענת כי התביעה שהגישה נגדה החברה הגרמנית פומה הינה דוגמה מובהקת לניצול ציני של הליכי משפט תוך ניסיון להתעשר שלא כדין על חשבונה. לדבריה, כל מטרתה של התביעה היא להלך עליה אימים, להסב לה נזקים ללא כל בסיס וללא כל זכות שבדין ומשכך דינה של התביעה דחייה על הסף.

פומה טענה בתביעה שהגישה באוגוסט השנה על סך 200 אלף שקל, כי שופרסל הפרה את זכויות היוצרים שלה באמצעות ייבוא ומכירת חיקויים של נעלי ספורט פומה, תוך שימוש בסימן הפס המעוצב שלה. היא ביקשה צו מניעה האוסר על שופרסל להפר את זכויותיה.

בכתב ההגנה שהגישה, טוענת שופרסל כי היא הודיעה לפומה טרם הגשת התביעה כי אין לה כל עניין להתעמת עימה וכי לנוכח היעדר הרלוונטיות המסחרית לדגם הנעליים הנדון, הרי שאין לה כל עניין לעשות שימוש בדגם זה והיא מוכנה שלא לעשות שימוש בעתיד בדגם. ואולם, לדבריה, פומה בחרה שלא לקבל את הצעתה לסיום המחלוקת מחוץ לכותלי ביהמ"ש.

שופרסל, באמצעות עוה"ד חגית בלייברג וצחי חליו, גם מכחישה את טענת פומה, לפיה היא בעלת כל הזכויות הקשורות למוצרי הנעלה נושאי דמות פס מעוצב. "לפומה אין ולא יכולה להיות כל זכות יוצרים בגין עיצוב הפס. מדובר בפס נעדר כל עיצוב וכל ייחודיות, ואין הוא יכול להוות מושא מזכות יוצרים", טוענת שופרסל. (ת.א 1914/08).