ההלאמה החלקית בבריטניה החלה? RBS צפוי לגייס 17 מיליארד דולר ממשקיעים ומהממשלה

כך מדווחות סוכנויות ידיעות זרות, המצטטות מקורב לדיונים בבנק הרביעי בגודלו בבריטניה ; אם אכן יתממש גיוס ההון, יהיה רויאל בנק אוף סקוטלנד הראשון שיעשה שימוש בהצעת הממשלה מהשבוע שעבר להלאים חלקית בנקים בבריטניה בהיקף כולל של 87 מליארד דולר

הבנק הרביעי בגודלו בבריטניה, רויאל בנק אוף סקוטלנד (RBS), מתכננן לגייס לפחות כ-10 מיליארד ליש"ט (17 מיליארד דולר) הן ממשקיעים והן מהממשלה, על רקע התעצמותו של המשבר הפיננסי במרחב האירו בכלל ובבריטניה בפרט.

הבנק, שמשרדיו הראשיים ממוקמים באדינבורו (בירת סקוטלנד), וששווי השוק שלו נאמד בכ-11.9 מיליארד ליש"ט, צפוי לעשות שימוש לשם כך - בחלק מהכסף אשר עליו דיווחה ממשלת בריטניה בשבוע שעבר, במסגרת תוכנית הסיוע שלה לבנקים בהיקף של כ-87 מליארד דולר. כך, מסר גורם המקורב לדיונים החשאיים בנק, שנמנע מלהזדהות בשל כך. עוד עלה מהדיווח כי הבנק אינו פוסל מכירת מניות מועדפות לממשלת בריטניה.

אם אכן יתממש המהלך, יהיה RBS, הבנק הבריטי הראשון שיעשה שימוש בהצעתה הנדיבה וחסרת התקדים של ממשלת בריטניה, בשבוע שעבר, שמשמעותה הלאמה חלקית של בנקים ברחבי בריטניה בהיקף של כ-50 מיליארד ליש"ט. או במילים אחרות, רכישת נתחים חלקיים מבנקים בכדי למנוע מהם לקרוס, בשל משבר הנזילות אליו נקלעו, נוכח מחנק האשראי הפוקד אותם, כמו גם את העולם כולו.

"אין זה לא מציאותי כי RBS יאלץ לגייס כ-10 מיליארד ליש"ט", אמר אלכס פוטר, אנליסט ב-קולינס סטיוארט, בלונדון. באשר לתגובת הבנק - טרם נתקבלה תגובה רשמית מדוברת הבנק, לינדה הרפר בנושא.