בז"ן תקים מתקן פצחן מימני בהשקעה של 670 מיליון דולר

עם הפעלתו, יגדיל המתקן את המורכבות של בית הזיקוק בחיפה באופן משמעותי, בכך שיאפשר הפקת יותר תזקיקים בעלי ערך מוסף גבוה מכל חבית נפט

בז"ן הודיעה היום (ד') כי דירקטוריון החברה החליט על הקמת פצחן מימני בבית זיקוק חיפה בתשומה של 25,000 חביות ביום, אשר ייצר תזקיקי ביניים - סולר וקרוסין - בהשקעה של 670 מיליון דולר. המתקן צפוי להיות תפעולי בשנת 2011.

יצוין כי חלק מהסכום הדרוש למימון התוכנית האסטרטגית גויס על ידי החברה בדצמבר
2007.

עם הפעלתו, יגדיל המתקן את המורכבות של בית הזקוק בחיפה באופן משמעותי, בכך שיאפשר הפקת יותר תזקיקים בעלי ערך מוסף גבוה מכל חבית נפט. כמו כן ,יגביר המתקן את גמישות בית הזקוק בבחירת חומרי הגלם ותמהיל המוצרים, כדי להתאימם לתנאי שוק משתנים.

ההערכות האמורות בדבר המועד הצפוי להשלמת המתקן, היקף ההשקעות בו ותפוקותיו
ויכולתה של החברה לגייס את האשראי הדרוש למימון ההשקעה, הינן בגדר מידע צופה פני עתיד.

יוסי רוזן, יו"ר בז"ן, אמר כי: "ההחלטה להשקיע בהקמת הפצחן המימני הינה אחת הנקודות המרכזיות ביותר במסגרת יישום התכנית האסטרטגית של בז"ן. המתקן צפוי לתרום רבות לשיפור הרווחיות ולהוות מנוף לצמיחה של בזן, כחלק מתהליך ההתרחבות והשבחת עסקי הליבה של החברה אותו הובילו בעלי מניות. הפצחן המימני, אשר ייבנה על פי תקני איכות סביבה מחמירים ביותר, הינו נדבך נוסף בתוכניתה האסטרטגית של בתי הזיקוק לשמירה על הסביבה והוא יאפשר לבזן להציע מוצרים נקיים מאוד וידידותיים לסביבה".

ישר בן מרדכי, מנכ"ל בז"ן: "הפצחן המימני, יאפשר עם הפעלתו הפקת יותר תזקיקים בעלי ערך מוסף גבוה מכל חבית נפט ובכך יגדיל את המורכבות של בית הזקוק בחיפה באופן משמעותי. המתקן יגביר את גמישות בית הזקוק בבחירת חומרי הגלם ותמהיל המוצרים, כדי להתאימם לתנאי שוק משתנים. זהו פרויקט גדול מאוד הנשען על יכולותיה הטכנולוגיות של החברה וחוסנה הכלכלי. אין ספק כי הפרויקט ייתרום רבות לחיזוק כלכלת המדינה בכלל ואיזור מפרץ חיפה".

[לאתר המעו"ף]