באומן-בר-ריבנאי ומקאן-אריקסון מתמודדים על תקציב הפרסום של XL

בשלבים מוקדמים של המכרז נערכו פגישות גם עם משרדי הפרסום יהושע TBWA ואדלר-חומסקי&ורשבסקי

משרדי הפרסום באומן-בר-ריבנאי ומקאן-אריקסון עלו לשלב הגמר במכרז על תקציב הפרסום של משקה האנרגיה XL - כך נודע ל"גלובס". שלב הגמר במכרז צפוי לכלול בין היתר מצגות אסטרטגיה וקריאייטיב על אופן הטיפול הפרסומי של המותג בישראל.

כפי שנחשף לראשונה ב"גלובס", לפני מספר שבועות ביקרו בארץ נציגי הנהלת המותג העולמית, ונפגשו עם מספר משרדי פרסום. בין המשרדים עימם נפגשו אנשי משקה האנרגיה: יהושע TBWA, אדלר-חומסקי&ורשבסקי וכן מספר משרדי אינטראקטיב, ביניהם arc אינטראקטיב של גלר-נסיס שלוו על-ידי פובליסיס-אריאלי.

הפגישות נערכו בניגוד לדעתם של משווקי המותג דאז, חברת בני פאוזי, שאיבדה באחרונה את הזיכיון לשיווק משקה האנרגיה XL בישראל לטובת חברת סידס בישראל. עם זאת, בני פאוזי ערערו לבית המשפט על העברת הזיכיון לסידס, והיא תחזיק בזיכיון עד סוף השנה לפי צו שנתן בית המשפט.

תקציב הפרסום של מותג XL טופל בשנים האחרונות על-ידי משרד הפרסום המגזרי יארא, מאחר והצעדים הפרסומיים הראשונים כוונו דווקא למגזר הערבי ולרשות הפלסטינית. בהמשך, כשהורחבה הפעילות הפרסומית גם לישראל, בחרה חברת XL העולמית לתת ליארא להוביל את הקמפיין בכל בשוק הישראלי.

קטגוריה בצמיחה

לאור העובדה שקהל היעד המשמעותי של המותג הוא בני-נוער וצעירים, הוחלט גם על פעילות אינטנסיבית באינטרנט, ולפני כשנה נבחרה חברת האינטרנט וובסנס לטיפול בתקציב.

מנתוני יפעת בקרת פרסום עולה כי היקף הפרסום של XL בשנת 2007 (ללא אינטרנט) עמד על כ-2.5 מיליון דולר במחירי מחירון. מתחילת השנה עמד היקף הפרסום של המותג על 2.6 מיליון דולר במחירי מחירון.

קטגוריית משקאות האנרגיה, נכנסה לישראל בשנת 1999, ומאז היא בצמיחה אדירה, ומובילה את הגידול בקטגוריית המשקאות. חברת XL נכנסה לשוק הישראלי בשנת 2001, ובשנת 2007 הפך המותג למוביל השוק.

שוק משקאות האנרגיה רושם בשנים האחרונות צמיחה דו-ספרתית ונאמד ב-300 מיליון שקל בשנה. עיקר התחרות של XL היא נגד המותג רד בול, שהזיכיון שלו עבר לפני כשנה לידי חברת סידס דברים טובים. כזכור, חברת תימקו, ששיווקה עד אז את רד בול בישראל, הודיעה לרד בול על החלטתה להפסיק את שיווק המותג בארץ עקב "אפליה מתמשכת ובוטה על רקע פוליטי".

המתחרה החדש

באחרונה נכנסה גם החברה המרכזית למשקאות קלים (קוקה-קולה) לשוק משקאות האנרגיה, באמצעות החברה הנינה ש.ע.ל רובין, שחתמה על הסכם עם חברת קונרד אוברסיז, ובמסגרתו קיבלה את הזיכיון לייבוא ושיווק מותג משקה האנרגיה EXIT. בידולו של EXIT הוא בהיותו משקה האנרגיה היחיד הנושא את חותמת בד"ץ העדה החרדית. יצויין כי לקוקה-קולה העולמית מספר מותגי משקאות אנרגיה שאינם משווקים בארץ, ביניהם BURN, TAB, ו-FULL THROTTLE.

המותג EXIT הושק לפני כשנה, ושווק בתת-הרשת שפע שוק מקבוצת רבוע כחול, ב"אלף" מקבוצת שופרסל, בחלק מהרשת הרביעית וכן בקיוסקים, במינימרקטים ובמסעדות עם הכשר גלאט. עם זאת, בשל העברת הזיכיון לקוקה-קולה, יופסק כעת השיווק שנעשה על-ידי קונרד אוברסיז, באמצעות חברת הפצה.

בעת ההשקה אמר ל"גלובס" כפיר כהן, מנכ"ל ומבעלי קונרד אוברסיז, כי "השוק הדתי-חרדי הוא שוק בתול עם פוטנציאל גדול. אין לנו ספק שהמותג יחלחל בו במהרה, כפי שמשקאות האנרגיה זכו לצמיחה מסחררת בכל העולם".