פתיחת משפט רמדיה נדחתה למארס 2009 בשל תקלות בצילום חומר החקירה

כתב האישום הוגש במאי השנה, 4.5 שנים אחרי התפוצצות הפרשה בה מתו שני תינוקות ונפגעו 23 אחרים ; 3 מבכירי רמדיה נאשמים בגרימת מוות ברשלנות, ו-5 עובדי משרד הבריאות נאשמים במעשה העלול להפיץ מחלה

בית משפט השלום בפתח-תקווה דחה היום (ד') לחודש מארס 2009 את הקראת האישום בפרשת רמדיה, וזאת בשל תקלות בצילום חומרי החקירה על-ידי הסניגורים. כתב האישום הוגש במאי השנה, 4.5 שנים אחרי התפוצצות פרשת תחליף החלב, בה מתו שני תינוקות ונפגעו 23 אחרים.

בכתב האישום נטען כי הוויטמין החיוני B1 הוצא מהפורמולה הצמחית של רמדיה במהלך הייצור, אולם רמדיה לא טרחה להודיע על כך לציבור ואף רשמה על האריזה באופן כוזב הרכב ויטמינים שונה מזה שהכילה.

מנכ"ל רמדיה לשעבר, גדעון לנדסברגר; משה מילר, שהיה מבעלי החברה; ופרדריק בלק, שהיה טכנולוג המזון של רמדיה; מואשמים בגרימת מוות ברשלנות, חבלה ברשלנות ובעבירות נוספות. באופן תקדימי הואשמו גם אנשי משרד הבריאות - מנהלת שירות המזון הארצי לשעבר, ד"ר דורית ניצן-קלוסקי, ו-4 מפקחים של המשרד בתחנות ההסגר בנמלים - בעבירה של מעשה העלול להפיץ מחלה.

עד כה שילמה יצרנית הפורמולה, חברת "הומנה" הגרמנית, למעלה מ-100 מיליון שקל לנפגעים. כל הסניגורים הדגישו בפתח הדיון היום, שהנאשמים מביעים צער על המקרה. "אני יודע שלא ניתן להחזיר לילדים את שנלקח מהם, אבל פיצוי כספי הם קיבלו", ציין עו"ד ד"ר רלי לשם, המייצג את לנדסברגר. "הנאשמים אינם זחוחי-דעת, והעניין הזה לא חלף לידם. חייהם השתנו. נוכיח שהם לא עברו כל עבירה פלילית".

חומר רב

עו"ד נתי שמחוני, המייצג את בלק, ביקש לדחות את המשפט לשנת המשפט הבאה. "מדובר בחומר חקירה בעל היקף רב במיוחד, סדר גודל של כ-200 קלסרים (ובהם 50 אלף עמודים) והיד עוד נטויה". לדבריו, "חומר החקירה הועמד לרשותנו רק בסוף יולי 2008. רק באחרונה, תוך כדי סידור החומר, הבנו שחסרים עוד שלושה 'קרגלים'". עו"ד נוית נגב, המייצגת את מילר, הצטרפה לבקשה והדגישה: "גם לנו אין שום עניין למשוך את התיק הזה".

בדיון התברר כי בשל שיטת התיוק של הפרקליטות נוצר בלבול וחלק מהסניגורים צילמו רק חלק מחומר החקירה. כן קיימת מחלוקת האם חלק מחומרי החקירה של הרשויות בגרמניה נחשבים ל"חומר חקירה". השופטת ליה לב-און דחתה הדיון רק עד למארס הקרוב. (ת.פ. 2613/08).