הבנק המרכזי של הונגריה העלה את שיעור הריבית ב-3% ל-11.5%; מדד BUX מאבד 4.7%

[לחמ"ל גלובס - המשבר העולמי: כל החדשות, הנתונים והפרשנויות] מדד BUX של בודפשט נפל בכ-55% מאז תחילת השנה ; בשבוע שעבר, הבנק המרכזי של אירופה (ECB), העניק לממשלת הונגריה הלוואה של 5 מיליארד במטרה לייצב את הכלכלה ואת המטבע המקומי, הפורנט

הבנק המרכזי של הונגריה העלה היום (ד') את שיעור הריבית במדינה ב-3% ל-11.5%, בתגובה לירידת המטבע המקומי, הפורנט, לשפל של כל הזמנים ביחס לאירו.

נציין כי ביום שני האחרון, בישיבה המתוכננת של הועדה המוניטרית, הוחלט להותיר את הריבית על 8.5%, אך בשל נפילתו של הפורנט נקבעה היום פגישת חירום בה הוחלט, כאמור, להעלות את שיעור הריבית בשיעור ניכר.

ההערכות בשוק הן כי המהלך של הבנק המרכזי של הונגריה נועד להוכיח כי הוא איתן בדעתו לשמור על יעד אינפלציוני של עד 3%. עם זאת, העלאת הריבית עלולה להוביל גם לירידה משמעותית בשיעור הצמיחה. מדד BUX של בורסת הונגריה איבד 55% מאז תחילת השנה.

ממשלת הונגריה זקוקה לכסף זר כדי לממן את הגירעון התקציבי הנוכחי ולהחזיר חובות, לאחר שבשבועות האחרונים, בורסת בודפשט ירדה בשיעור חד בהרבה, משכנותיה.

בשבוע שעבר, הבנק המרכזי של אירופה (ECB), העניק לממשלת הונגריה הלוואה של 5 מיליארד במטרה לייצב את הכלכלה ואת המטבע המקומי, הפורנט. אייל קליין מ-IBI ציין כי ה-ECB החליט לסייע להונגריה על אף שהיא עדיין לא התקבלה סופית כחברה באיחוד המוניטרי של מרחב האירו.

מדד BUX של בורסת בודפשט מציג ירידות והדולר מוסיף 0.8% ל-214 פורנט לדולר , והאירו נסחר ב-272 פורנט לאירו [לאתר המט"ח].