נהג "דן" שצעק על נוסע "אני אכלתי הרבה כמוך" הורשע בהתנהגות בלתי הולמת

ביהמ"ש לתעבורה הרשיע נהג אוטובוס "דן" בהתנהגות בלתי נאותה כלפי נוסע, לאחר שסירב לקבל ממנו כסף קטן עבור כרטיסייה ; חברת "דן" הורשעה בנוסף גם בעבירות של אי-עמידה בתנאי הרישיון ואי-הפעלת שירות סדיר

בית המשפט לתעבורה בתל-אביב הרשיע נהג אוטובוס בחברת "דן" בהתנהגות בלתי נאותה כלפי נוסע, לאחר שסירב לקבל מהנוסע כסף קטן עבור כרטיסייה, תוך שהוא צועק עליו: "אכלתי הרבה כמוך". חברת דן הורשעה בנוסף גם בעבירות של אי-עמידה בתנאי הרישיון ואי-הפעלת שירות סדיר.

בכתב האישום שהגיש משרד התחבורה נאמר, כי הנוסע ביקש לרכוש כרטיסיית נוער שעלותה 51 שקל. הוא הגיש לנהג אברהם סוזי שטר של 20 שקל, מטבע של 10 שקל ועוד 21 מטבעות של שקל אחד. הנהג סירב לספור את הכסף ולמכור לנוסע המתלונן כרטיסייה, ואמר לו: "אני לא מאמין לך שיש פה 51 שקל", כשהוא מוסיף תוך צעקות "אני אכלתי המון כמוך" בפני כל נוסעי האוטובוס. הנוסע נאלץ לקנות כרטיס רגיל עבור הנסיעה.

דן והנהג כפרו באישומים. מטעם התביעה העידו הנער המתלונן ונער נוסף שנסע עימו באוטובוס. הנהג סוזי טען כי מדובר בקנוניה שרקחו המתלונן וחברו (העד השני), אולי משום שהיה חסר להם כסף לנסיעה.

הסברים בלתי מספקים

אלא שהשופט עופר נהרי חשב אחרת והאמין לעדויות הנוסע וחברו. באשר לקנוניה קבע: "אינני חושב שאם כך היו פני הדברים, היה הנוסע טורח ועוזר עוז להגיש תלונה ולהתייצב ליתן עדות בבית המשפט", קבע.

השופט דחה את טענת הנהג, לפיה לא יכול היה כביכול לספור את הכסף שהוגש לו בתחנה בה עלה המתלונן בגלל לחץ התנועה. מדובר ב"הסברים בלתי מספקים להתנהלותו", פסק. "נהג רכב ציבורי האומר לנוסע המגיש לו כסף, כי איננו מאמין לו שבכסף המוגש יש את הסכום המוצהר, אומר לכאורה במשתמע לנוסע כי סבור הוא שהנוסע מנסה לרמותו, ואין זה מעלה או מוריד אם אמירה שכזאת נעשית כלפי נוסע אל מול אוטובוס מלא נוסעים, מול נוסע אחד נוסף בלבד, או אף ללא נוכחות כל נוסע אחר נוסף באוטובוס".

בצירוף הרמת הקול על הנוסע והאמירה "אני אכלתי המון כמוך", קבע נהרי, מדובר בלא ספק בהתנהגות בלתי הולמת. (תח"ת 125/08).