התוכן השיווקי המוצלח של ספטמבר: המותג מי עדן בתוכנית "האח הגדול"

Effect-TV: פעילות התוכן השיווקי של מי עדן מתאפיינת בכך שהיא מכילה אלמנטים מכירתיים, בניגוד לפרסום התדמיתי המקובל בז'אנר ; במקום השני: המותג אפיכל בתוכנית הבישול "סודות מתוקים"

פעילות התוכן השיווקי של מי עדן בתוכנית "האח הגדול" של קשת היא הפעילות האפקטיבית ביותר בחודש ספטמבר, כך עולה מנתוני מדד BCE של חברת Effect-TV מקבוצת "מחקרי הגל החדש". החברה מספקת מדדים איכותיים וכמותיים לבקרה וניתוח של הצלחת מהלכי תוכן שיווקי והחזר ההשקעה, המבוססים על מודל מחקרי ייחודי שפיתחה.

הפעילות של מי עדן מחברת בין התוכנית למותג על בסיס הרעיון של הענקת האפשרות לאחד מהצופים להיכנס לתוך הבית של "האח הגדול" כמתמודד נוסף במהלך העונה כחלק ממבצע תלוי קניה. הקונספט מתוקשר במגוון דרכים החל משקופית הפרס שמופיעה פעמים רבות במהלך התוכנית ומחוצה לה, דרך החסויות האינטגרטיביות של המותג וכלה בהצגת הפעילות מדי תוכנית על ידי המנחים אסי עזר וארז טל. בנוסף משתמשים המתמודדים בתוך הבית ובחדרי הפרס במוצרי החברה. השת"פ נמשך גם בנקודות המכירה שם ניתן לראות מארזים ייחודיים ותקשור של פעילות "האח הגדול" מה שמעצים את החיבור בין הפעילות בטלוויזיה לנקודות המכירה. החדשנות של הפעילות של מי עדן נובעת גם מכך שהיא בעיקרה פעילות תוכן שיווקי בעלת גוון מכירתי המניע לפעולה בצורה חזקה, דבר שבדרך כלל קשה ליצור באמצעות תוכן שיווקי.

בזק ב"אח הגדול"

במקום השני ממוקמת פעילות המותג אפיכל בתוכנית "סודות מתוקים" ברשת. אפיכל הוא מותג מטריה למגוון מוצרים בתחום האפייה והקינוחים ובמהלך התוכנית ניתן לראות את הפרזנטורית, קרין גורן, עושה שימושים רבים במגוון המוצרים לצורכי הבישול והאפייה שלה. האינטגרציה של המותג אפיכל לתוכנית הבישול גבוהה והנוכחות שלו על המסך מתבצעת בצורה טבעית וקולחת כאשר הוא מהווה חלק אינטגרלי מהמתכונים בהם משתמשת הפרזנטורית. בתהליך הבישול והאפייה מוצגות התועלות של השימוש במוצרים והפעילות מקבלת חיזוק בבאנר הפרס המעניק לצופים בבית ששולחים את המתכונים הזוכים, פרסים מעולם התוכן של אפיכל.

במקום השלישי ממוקמת הפעילות של בזק בתוכנית "האח הגדול" של קשת. הפעילות כוללת מספר מרכיבים שונים שיוצרים חיבור חזק ביניהם מתן פרס של מיליון שקל למתמודד שיזכה בתוכנית. הפעילות המוצגת באמצעות פינות מסחריות רבות לאורך התוכנית הכוללות למשל פעילות של פינת "האח הקטן" שבה הגולשים מהבית יכולים להעלות סרטון שבו הם מביעים את דעתם על מה שקורה בתוכנית באמצעות אתר האינטרנט של קשת. מרכיב נוסף של הפעילות הוא פינת ההדחה שבה מוצגות למודח השבועי מהבית שתי התרחשויות שונות מהתקופה שבה הוא שהה בבית, באמצעות האינטרנט המהיר של בזק, כאשר רק אחת מהן נכונה והוא צריך לבחור מי מהן.

קלינקס מככבת ב"חשופים"

המותג "קלינקס" בתוכנית "חשופים" ממוקם במקום הרביעי במדד. פעילות התוכן השיווקי ב-HOT שונה מזו הנהוגה בערוצים המסחריים הכוללים מרכיבי מדיה רבים והיא בנויה יותר בהישענות על מרכיבי ה-Product Placement וה-Plot Placement הקלאסיים. במקרה של קלינקס המהווה מותג צריכה מדובר בפעילות המשרתת היטב את המטרות שלו והוא מהווה חלק בלתי נפרד מההתרחשויות במהלך התוכנית, באמצעות נוכחות חזקה של נראות לאורך הפרקים במגוון סיטואציות שבהן האריזות השונות של המותג מופיעות במקומות בהן ניתן לראות אותם בתוך הסט. הפעילות של קלינקס כוללת שימושים רבים על ידי גיבורי התוכנית הממנפים את המותג באמצעות הדגשת התועלות שעולות כתוצאה מהשימוש בו. הצורה שבה מתבצע החיבור של המותג קלינקס לדרמה שהיא כמובן סוחטת דמעות, בנויה בצורה טובה וטבעית שתורמת למודעות למותג ולערכים שלו.

במקום החמישי ממוקמת פעילות המותג SanDisk בתוכנית "נקמת המחוננים". בפעילות מוצגים החברה והאנשים שמאחוריה כחלק מפעילות התוכן השיווקי שבו המשימות שמוטלות על המתמודדים נעשות בשיתוף עם עובדי חברת SanDisk. על המתמודדים לפתח רעיון למוצר חדשני שתואם את קווי פעילותה של החברה ובמהלכו הם מצוותים לעובד בכיר בחברה שמלווה את התהליך ומדגים למתמודד הצעיר כיצד חברה עסקית מתמודדת עם אתגרים של פיתוח מוצרים חדשים. הפעילות מצולמת בתוך משרדי החברה, דבר שתורם לנראות הטובה של החברה בתוך התוכנית כאשר במקביל, משולבים נציגים של החברה בחבר השופטים של התוכנית. הפעילות כוללת הענקת פרסים רבים לאורך התוכנית ששיאם בפרס ראשי לזוכה בדמות מלגת לימודים מתנת SanDisk. בפעילותה זו מצליחה SanDisk להשתמש בתוכן של "נקמת המחוננים" כפלטפורמה להעברת הערכים שבחרה תוך יצירת מודעות למכלול שירותיה.

מנתוני המדד עולה כי הממוצע הענפי לחודש ספטמבר עומד על 5.40 נקודות מתוך 10 אפשריות המשקף עלייה ניכרת מנתוני חודש אוגוסט 5.27, וזאת בעקבות השקת מספר פורמטים חדשים בעלי פעילויות תוכן שיווקי איכותיות.