חברת "בטר פלייס" חתמה על הסכם ליישום מודל המכונית החשמלית והטעינה לאוסטרליה

חברת מימון מקומית תגייס עד מיליארד דולר אוסטרלי למיזם, שזוכה גם לתמיכת ממשלת אוסטרליה

מיזם "Better Place" של שי אגסי והחברה לישראל הודיעו היום על הרחבת המיזם לאוסטרליה. החברה חתמה על הסכמים עם תאגיד האנרגיה האוסטרלי "AGL אנרגיה" וקבוצת ההשקעות "MACQUARIE" לגיוס כמיליארד דולר אוסטרלי במטרה לפתח רשת לכלי רכב חשמליים המופעלים באנרגיה מתחדשת. שיעור בעלות הרכב באוסטרליה הוא השביעי בגודלו לנפש בעולם, עם 15 מיליון כלי רכב על הכביש.

ראש ממשלת ויקטוריה ג'ון בראמבי (John Brumby), אמר במעמד החתימה כי "ממשלת ויקטוריה תומכת בכל יוזמה אשר תניב תוצאות חיוביות בהפחתת גזי הפליטה במגזר התחבורה והיא מקדמת בברכה כל יוזמה חדשנית לקידום האימוץ של כלי רכב חשמליים ברחבי אוסטרליה".

Better Place צפויה להפעיל באוסטרליה מודל דומה לזה שאומץ בישראל ובדנמרק. קבוצת ההשקעות MACQUARIE תסייע בפיתוח העסקי ובגיוס המימון לבניית תשתית הטעינה ואילו שותפת האנרגיה המקומית תספק חשמל המיוצר באמצעות רוח ומקורות אנרגיה מתחדשים אחרים על מנת להזרים את החשמל הדרוש.

ממשלת אוסטרליה צפויה להקים קרן חדשנות בהיקף של עד כחצי מיליארד דולר אוסטרלי לסיוע לפיתוח תעשיית רכב חשמלי ורכב ירוק במדינה ומיזמים תומכים.

עדיין לא ברור מי יהיו ספקי הרכב החשמלי למיזם אולם בתערוכת הרכב הבין-לאומית של אוסטרליה, שהתקיימה החודש, אמרו נציגים בכירים של חברת ניסן היפנית כי "אוסטרליה תהיה חלק מהגל הראשון של השקת המכוניות החשמליות של החברה ב-2012. נציגי החברה ציינו כי בשלב הראשון תשווק באוסטרליה מכונית חשמלית משפחתית לארבעה-חמישה נוסעים עם טווח נסיעה של כ-160 קילומטר בין טעינות. לדברי נציגי החברה ניסן מתכוונת ללוות את ההשקה במערכת טעינה מהירה, שתאפשר להעניק לרכב טווח נסיעה של כמה עשרות קילומטרים לאחר דקות ספורות או כ-4 עד 6 שעות לטעינה מלאה, שתספק טווח של כ-160 קילומטר. נציגי החברה אמרו כי ייתכן שיהיה צורך במודל מימון וחכירה לסוללות של כלי הרכב, שהן המרכיב היקר ביותר בו, אולם הביעו הסתייגות מהפיתרון של מודל "ההחלפה המהירה" שמוצע בארץ.