מוטי זיסר מתכוון להיכנס לשוק הרוסי: פלאזה סנטרס חוברת לשותף מקומי ותקים מרכזי קניות ברוסיה

בשלבים הראשוניים של המיזם, ישקיעו החברות 5 עד 15 מיליון דולר כל אחת ; החברות מתכוונות להקים מרכזים ב-15 עד 20 ערים ברוסיה ; החברה בתגובה: "אנו מוצאים את השוק הרוסי אטרקטיבי עבורנו"

חברת המרכזים המסחריים פלאזה סנטרס, החברה בת של אלביט הדמיה שבשליטת מוטי זיסר, מצאה שותף רוסי לצורך כניסה לרוסיה. העיתון הכלכלי הרוסי RBC Daily מדווח כי החברה תקים מיזם יחד עם השותף הרוסי שמטרתו פיתוח רשת מרכזי קניות תחת המותג פלאזה.

פלאזה סנטרס, העוסקת בפיתוח נכסים בשווקים מתעוררים בעיקר במזרח אירופה ובהודו, נסחרת ב-LSE באנגליה וב-WSE בפולין. השותפה הרוסית של פלאזה סנטרס במיזם היא חברת סנגירי דיבלופמנט שבשליטת טייקון הנדל"ן אלכסנדר צ'יגרינסקי, הפעיל בקהילה היהודית ברוסיה. החברת עוסקת בנדל"ן למגורים ולמשרדים במוסקווה ובאוקראינה. היקף פורטפוליו הפרויקטים הפעילים של החברה עומד על 1.5 מיליון מ"ר.

לפי RBC Daily, פלאזה סנטרס וסנגירי דיבלופמנט חתמו על ההסכם להקמת המיזם המשותף לפני מספר שבועות. מימון המיזם יתחלק באופן שווה בין שתי החברות. בשלבים הראשוניים של המיזם, שיכללו רכישת קרקעות ישקיעו החברות 5 עד 15 מיליון דולר כל אחת. החברות מתכוונות להקים מרכזים ב-15 עד 20 ערים ברוסיה.

השתוללות מחירים

במחצית הראשונה של השנה רשמה פלאזה סנטרס רווח נקי של 44.5 מיליון אירו, זינוק של 98% לעומת המחצית הראשונה של 2007. לתוצאות תרמו הכנסות מימון של 32.3 מיליון אירו - פי 8.4 לעומת התקופה המקבילה.

בדוחות הכספיים של החברה לרבעון השני של 2008 ציין מנכ"ל פלאזה סנטרס, רן שטרקמן, כי בנוסף להמשך הפעילות בשווקים בהם פועלת החברה, בכוונתה להתרחב לשווקים נוספים, בהם רוסיה ואוקראינה.

בפירוט האסטרטגיה של החברה נכתב כי ברוסיה מתכוונת החברה ליזום פרויקטים לשימושים מעורבים, בעוד שבארצות מזרח אירופה (פולין, צ'כיה, רומניה, סרביה, בולגריה וסלובקיה) היא מתכוונת להמשיך לפתח מרכזי קניות ובידור בסגנון מודרני מערבי.

פלאזה סנטרס מסרה בתגובה כי "השוק הרוסי חווה השתוללות מחירים ועל כן אנחנו, כחברה אחראית, נמנענו מלהיכנס אליו אך עקבנו אחריו מקרוב, כפי שאנחנו בוחנים גם שווקים אחרים. כיום אנו מוצאים את השוק הרוסי אטרקטיבי עבורנו וניתן לאתר בו הזדמנויות עסקיות מענייניות אשר אנו ערוכים היטב לניצולן. כמו כן, מעת לעת אנו בוחנים שיתופי פעולה עם גורמים שונים. אם וכאשר יוחלט על שיתוף פעולה ספציפי נדווח למשקיעים, כפי שאנו נוהגים מאז ומעולם".