IBM התקינה מחשב מיינפריים חדש בבזק בהיקף של מיליוני דולרים

הפרויקט בבזק, כך נמסר מ- IBM, כלל החלפת המחשב המרכזי המנהל את הפעילות השוטפת של בזק ומריץ את יישומי הליבה העסקית של החברה

לאחר שנים שבהם מנסים שרתים בתצורת אינטל להחליף את מחשבי המיינפריים של IBM, עדיין ממשיך המחשב הוותיק - בגרסאות חדישות - להגיע למרכזי המחשוב הארגוניים.

הפעם מדובר בחברת התקשורת הישראלית בזק , שהשלימה לאחרונה התקנה של מחשב המיינפריים מסוג Z. מהחברות לא נמסרה עלות הפרויקט אך בממוצע עלותם של מחשבי המיינפריים מסדרת Z מגיעה למיליוני דולרים.

הפרויקט בבזק, כך נמסר מ- IBM, כלל החלפת המחשב המרכזי המנהל את הפעילות השוטפת של בזק ומריץ את יישומי הליבה העסקית של החברה.

כמו כן, הוחלף במקביל גם מחשב הגיבוי של בזק. השימושים במחשבים המרכזיים כגון זה שהתקינה כעת בזק נועד בעיקר לביצוע טרנזקציות על מיליוני רשומות של לקוחות, במקרה זה של בזק, לקוחות קווי הטלפון.

היתרון של מחשבי המיינפריים הוא ביכולת לבצע את הפעילויות על בסיס נתונים נרחב ובמהירות יחסית. בשנים האחרונות היתרונות של מחשבי המיינפריים ירד משמעותית בעיקר עקב ריבוי הליבות בשרתים של אינטל, AMD וסאן, וכן בעקבות התפתחות הטכנולוגיות סביב המחשוב עתיר הביצועים (HPC).

ב- IBM מציינים כי ברבעון האחרון (השלישי) שעל תוצאותיו דיווחה לאחרונה עלו הכנסות החברה ממכירת המחשבים מסדרה Z בכ-25%.

לדברי אילן ינובסקי, מנהל אגף טכנולוגיות ותפעול בבזק: "המעבר לדור החדש של שרת מרכזי של IBM מאפשר לחסוך בעלויות התפעול והתוכנה ולהתמודד בהצלחה עם הדרישה לקיצור זמני התגובה".