בעל חברה למכירת יחידות נופש יד שנייה חשוד שהונה לקוחות בעשרות מיליוני שקלים

על-פי החשד, חברת רויאל קונקשן, המתמחה ב"חילוץ" בעלי יחידות נופש, גבתה מלקוחותיה עמלה של 20 אלף שקל מראש והבטיחה שהיחידה תימכר במחיר גבוה - אך לא ביצעה כלל מכירות

משטרת תל-אביב עצרה הבוקר (ג') את הבעלים של חברת רויאל קונקשן, המתמחה ב"חילוץ" בעלי יחידות נופש, בחשד שהונה לקוחות במשך 3 שנים בהיקף של עשרות מיליוני שקלים.

החשוד, תושב תל-אביב כבן 29, מובא כעת לבית משפט השלום בעיר לשם הארכת מעצרו.

רויאל קונקשן מעידה על עצמה כמי ש"מובילה את תחום שיווק יחידות הנופש יד שנייה ברחבי הגלובוס", וכמפעילה 16 סניפים ברחבי העולם. ה"אני מאמין" של החברה הוא שישראלים אינם מסתדרים עם יחידות נופש, ולכן היא מציעה להם למכור עבורם את היחידה עבור אזרחי מדינות אחרות.

אלא שמחקירת מפלג ההונאה של משטרת תל-אביב עולה תמונה "מעט" שונה. על-פי החשד, החברה מציעה לבעלי היחידות שני מסלולים: תשלום עמלה מראש - ואז מובטח להם כי היחידה תימכר במחיר גבוה; או תשלום עמלה רק לאחר המכירה, שתתבצע תמורת מחיר נמוך.

בחברה אהבו יותר את הבוחרים במסלול הראשון, כמובן, וגבו מהם 20 אלף שקל, תוך שהם מבטיחים שאם בתוך 3 שנים לא יימצא קונה ליחידת הנופש - יוחזר להם כספם.

מהחקירה עולה כי החברה לא ביצעה כלל מכירות והונתה את הלקוחות כאילו הם מצליחים ומוכרים את יחידות הנופש. על-פי החשד, בשיטה זו הצליחה החברה להוציא במירמה מהלקוחות עשרות מיליוני שקלים ב-3 השנים האחרונות.

חשד נוסף נוגע לכך שהחברה העבירה את פרטי בעלי היחידות לחברה אחרת, שרימתה את האנשים ומכרה להם קרקעות בהונגריה תמורת מאות אלפי שקלים.

בעקבות שורה ארוכה של תלונות שהוגשה למשטרה, ערכו אתמול (ב') החוקרים חיפוש במשרדי החברה ברחוב ריב"ל בתל-אביב, והבוקר נעצר בעל החברה.