בעלי ברגר קינג מתכוונים לפתוח את כל סניפי בורגראנץ' מחדש

זאת עם השלמת רכישת הרשת, לאחר שהתקבל אישור למיזוג מהממונה על ההגבלים העסקיים, רונית קן ; מדובר גם בסניפים שכונסי ומפרקי בורגראנץ' הגדירו כסניפים הפסדיים

בעלי רשת ברגר קינג, האחים אלי ויובל אורגד, עתידים לפתוח את 26 סניפיה הסגורים של רשת בורגראנץ'. זאת, עם השלמת רכישת הרשת, לאחר שהתקבל אישור של הממונה על ההגבלים העסקיים, רונית קן, למיזוג. כך נודע ל"גלובס".

מדובר בסניפים שכונסי ומפרקי הרשת הגדירו כסניפים הפסדיים ובשל כך סניפים אלה לא שבו לפעול בסוף אוגוסט האחרון, גם כש-24 סניפים אחרים של הרשת הופעלו באישור בית המשפט. כמו כן, כוונת האחים אורגד להמשיך את הפעלתם של 10 סניפים הנמצאים בזכיינות כרגיל. רשת בורגראנץ' מונה 63 סניפים, ואילו רשת ברגר קינג מונה 55 סניפים.

אתמול (ב'), כאמור, נתנה רונית קן אור ירוק למיזוג בין בורגראנץ', הנמצאת בהליכי פירוק וכינוס נכסים, לבין ברגר קינג, שהציעה את ההצעה הגבוהה ביותר במסגרת הליך ההתמחרות שהתבצע. עד כה האחים אורגד היו מוגבלים מבחינת קבלת המידע על הרשת, וזאת עד לאישורה של קן. האחים בינתיים נמנעים מלצאת בהצהרות לאחר קבלת האישור של קן, זאת לאור העובדה כי טרם קיבלו את החלטתה הרשמית של הממונה הכוללת את המגבלות שתטיל, אם בכלל, על המיזוג הצפוי בין שתי הרשתות.

קן החליטה לאשר את המיזוג לאחר שבחינת המחלקה הכלכלית ברשות ההגבלים העסקיים מצאה כי המיזוג לא צפוי להעלות חשש סביר לפגיעה משמעותית בתחרות, בין היתר, בשל מידת החפיפה הגיאוגרפית המצומצמת בין שתי רשתות ההמבורגרים, קיומו של מגוון ממשי וזמין של היצע מזון מהיר מצדן של רשתות מזון אחרות באזורי הביקוש המרכזיים, וכן בעקבות בחינה של מאפייני הביקוש להמבורגרים. בסיכומה של הבדיקה ובחינת העובדות נטה מאזן השיקולים לטובת אישור העסקה.

לכן הודיעה אמש הממונה למפרקי בורגראנץ', עוה"ד שלמה נס ושאול ברגרזון, ולמייצגי ברגר קינג, עוה"ד צבי אגמון ומתן מרידור, על כוונותיה לאשר את הרכישה ולבחון בלוח זמנים מהיר אם יש מקום להטיל תנאים על המיזוג.

החלטתה של קן לאשר את העסקה היתה מעט מפתיעה, לאור העובדה שרק לאחרונה אמרה ל"גלובס" כי על פניו, בטרם סיום הבדיקה, היא אינה רואה מקום לסגת מעמדתה הקודמת של רשות ההגבלים, שהתנגדה בזמנו למיזוג בין בורגראנץ' לברגר קינג. בהתייחס לעמדה זו, התבטא גורם בברגר קינג, באומרו כי לא היה נכון למנוע את המיזוג בזמנו, אך הדבר בולט ביתר שאת הפעם, שכן קיימות כיום רשתות המבורגרים נוספות כמו בלאק ואגאדיר.