מיקי פרידמן יידרש להסביר במשפטו מהיכן הגיעו 2.3 מיליון שקל לחשבונו

הפרקליטות העבירה לפרקליטו של מיקי פרידמן, המנכ"ל המושעה של בנק לאומי בריטניה, את טיוטת האישום נגדו, המייחסת לו גניבה בידי מורשה עבור אחר של כ-30 מיליון שקל מהסניף המרכזי של בנק לאומי ב-2005-2007

הפרקליטות העבירה אמש (ב') לפרקליטו של מיקי פרידמן, המנכ"ל המושעה של בנק לאומי בריטניה, את טיוטת כתב האישום נגדו, המייחסת לו גניבה בידי מורשה עבור אחר של כ-30 מיליון שקל מהסניף המרכזי של בנק לאומי בשנים 2005-2007, בהן שימש כמנהלו.

טיוטת האישום מפרטת כיצד אישר פרידמן הלוואות סולו בסך 1.5-4 מיליון שקל ללקוחות הבנק. מדובר בהלוואות הניתנות ללא ביטחונות, אלא על בסיס היכרות פיננסית של הבנק עם הלווה או על-פי הצהרת עושר פיננסי שלו. בכפוף לשימוע שייערך לו, יואשם פרידמן גם בקבלת דבר במירמה בנסיבות מחמירות, מירמה והפרת אמונים ועבירות מנהלים בתאגיד.

פרידמן אינו מואשם בנטילת כספי הגניבה לעצמו, אלא בכך שבעצם מתן ההלוואות שלא כדין הוא גנב עבור אחרים. כפי שפורסם ב"גלובס", מטיוטת האישום עולה שפרידמן הפקיד במזומן בחשבונות הבנק שלו ושל ילדיו כ-2.3 מיליון שקל, בשנים 2003-2008. הפרקליטות לא הצליחה להוכיח קשר בין כספים אלה לבין ההלוואות שנתן פרידמן, אולם בחקירתו לא נתן פרידמן הסבר מניח את הדעת באשר למקור הכספים, ולכן הוא יואשם בהחזקת נכס החשוד כגנוב.

בטיוטה נאמר שמאיר עובדיה, יבואן רהיטי ניקולטי, ובנו רפי עובדיה, מנהל חברת "קוסט פלוס" לפריטת צ'קים בשוק האפור, קשרו יחד עם אדם אחר קשר לקבל במירמה מיליוני שקלים מהסניף המרכזי, באמצעות פרידמן. פרידמן, שבתחילה נחשד בקבלת שוחד, אינו מואשם בטיוטה בעבירה זו וגם לא מפורט המניע למעשיו, שנותר לוט בערפל.

עובדיה ובנו שלחו לפרידמן לווי קש, והאחרון העניק להם הלוואות סולו תוך שהורה להם למלא הצהרות עושר פיננסי כוזבות, אותן הפקיד בכספתו. רוב הלווים לא עמדו בהחזר ההלוואות, והבנק פנה לפרידמן ששיקר ואמר שהוא מכיר את רוב לווי הקש, מה שהקנה להם "זמן נשימה" נוסף בטרם ינקוט נגדם הבנק בהליכים משפטיים.