תביעה נגד בית ההשקעות א.ב. מרווחים: אליסוף וברגר פעלו בניגוד עניינים

לטענת משקיעה, בית ההשקעות חשף את התיק לסיכון גבוה יותר מכפי שסוכם בתיק

לבית משפט השלום בתל-אביב הוגשה תביעה בסך כ-530 אלף שקל נגד בית ההשקעות א.ב. מרווחים, הבעלים והמנכ"ל קובי אליסוף ונגד שמואל ברגר, שהיה אחד הבעלים ומנכ"ל משותף. זאת בטענה שגרמו הפסדים כבדים בתיק השקעות לאחר שהפרו את חובת האמון ופעלו בניגוד אינטרסים.

המשקיעה טוענת, באמצעות עו"ד ארז בוגנים, כי ביולי 2006 היא פתחה תיק השקעות בסך כ-2.8 מיליון שקל. מאחר שהכסף יועד לרכישת דירה, סוכם כי התיק יהיה סולידי ונזיל והיא לא תיחשף לסיכון העולה על 10% משווי התיק. כן סוכם שכאשר היא תרצה לממש את תוכנו של התיק ולהמירו בחזרה לכסף, אליסוף וברגר יוכלו למכור אותו בכל רגע נתון ללא בעיה, ובכל מקרה היא תעודכן על הרכב התיק והנעשה בו אחת לחודש.

אלא שהמשקיעה טוענת כי כעבור מספר חודשים התברר לה כי הם אינם מדווחים לה על הנעשה בתיק. לאחר שפנתה לבית ההשקעות היא זומנה למשרד, שם התבקשה לחתום על ההסכם מחדש, בטענה כי ההסכם הישן אבד. לדבריה, היא חתמה על ההסכם מבלי לקרוא אותו, לאחר שהובטח לה שתוכנו זהה, אולם אליסוף סירב להעביר לה עותק ממנו.

כעבור זמן קצר היא החלה לאבד סכומים נכבדים משווי התיק. מאחר שביקשה לרכוש דירה, היא ביקשה מאליסוף וברגר למכור את התיק אולם הם לא הצליחו לעשות כן, משום שהתיק היה מסוכן ולמעשה בלתי נזיל.

מבדיקה שערכה המשקיעה התברר כי בית ההשקעות חשף את התיק לסיכון גבוה משסוכם, וכי אליסוף וברגר לא דיווחו לה על ניגודי אינטרסים לאור הזיקה בינם לבין קרנות הנאמנות שברשות בית ההשקעות. לדבריה, בעת החתימה על ההסכם החדש גם לא גילו לה שברגר כבר אינו חלק מבית ההשקעות, וכי ההסכם החדש הוא למעשה הסכם שיווק ולא ייעוץ השקעות. בצר לה, היא פנתה לחברת השקעות אחרת שתמכור את התיק בהפסד רב. טרם הוגש כתב הגנה. (ת.א. 49085/08).