צ'רלס בארקלי שוב נלחם

כוכב העבר מתלונן על מדיניות הכרטיסים ב-NBA, וטוען כי בעקבות המשבר הכלכלי, בעלי הקבוצות היו צריכים להקפיא את מחיריהם, ובנוסף ולא לעלות את מחירי המנויים ; ומי מקבלת מחמאות מבארקלי? ה-MLB

שחקן ה-NBA לשעבר, צ'רלס בארקלי, שכיום משמש כפרשן בכיר ברשת TNT, העניק ראיון לרדיו בלומברג בארה"ב, במהלכו התבטא כנגד מדיניות מחירי הכרטיסים בליגת הכדורסל האמריקנית, שנפתחה היום (ד') לפנות בוקר.

בארקלי טוען כי הליגה "תפגע קשה" בעקבות המשבר הכלכלי, וטוען כי בעונה שנמשכת 82 משחקים, יהיה לאוהדים קשה מאד לשלם את המחירים הגבוהים לאורך זמן. כרטיס ממוצע למשחק NBA הגיע בעונה שעברה ל-51.02 דולר, וצפוי לעלות בכ-3% השנה. בארקלי ציין לטובה בהקשר הזה את ליגת הבייסבול, ה-MLB, שנמשכת 162 מחזורים, שם החליטו להנמיך לקראת העונה הבאה את מחירי הכרטיסים (שמחירם הממוצע עומד על 25 דולר). לגבי ליגת ה-NFL, ציין בארקלי שהדרישה לכרטיסים תמיד תשאר גבוהה כיוון שהעונה שלה מתפרסת על פני 16 משחקים בלבד.

"חייבים להיות ריאלים. ברור שאנחנו במצב כלכלי קשה", אמר בארקלי. "אם בעלי הקבוצות היו חכמים, הם היו מצהירים שהם לא מתכוונים לעלות השנה את מחירי המנויים, ושהם מקפיאים את מחירי הכרטיסים, כי ייקח יותר מחודשיים לצאת מהמצב הזה אליו נכנסה הכלכלה".

יש קבוצות שעושות ההפך מההמלצה של בארקלי. לוס אנג'לס לייקרס, למשל, שמחיר ממוצע למשחקיה עמד בעונה שעברה על 89.24 דולר, הודיעה בחודש האחרון כי תעלה את המחירים למשחקים אטרקטיביים.

יש לציין כי הקומישנר של הליגה, דייויד סטרן, אמר בשבוע שעבר שלמרות המשבר הוא אופטימי לגבי כמות האוהדים שיגיעו למשחקים, והוא מצפה לכך שמכירת הכרטיסים והמנויים תישאר העונה על אותה רמה שבה היתה אשתקד, ואולי אפילו תעלה במידה מסויימת.

אגב, הליגה העבירה חוק לפיו כל קבוצה מחוייבת למכור לכל משחק כ-1000 כרטיסים למקומות פחות טובים באולמות, במחיר אחיד של 10 דולר.