הקומות המסחריות של מגדלי ב.ס.ר בגבול ר"ג-ב"ב נמכרו ב-30 מיליון שקל

איש נדל"ן: "מבחינת קיוויתי מדובר בעסקה מצויינת - אך מבחינת הקונה התשואה מאוד נמוכה "

חברת ב.ס.ר שבשליטת נחשון קיוויתי מכרה לאיש עסקים פרטי את קומות המסחר שבמגדלי ב.ס.ר בגבול רמת גן-בני ברק תמורת 30 מיליון שקל, לפי תשואה של 6.5% בלבד, כך נודע ל"גלובס". בתוך כך נודע גם כי החברה החלה בבדיקות כדאיות להקמת מגדל ב.ס.ר הרביעי במתחם תוך כדי ההתארגנות לקראת ביצוע בניית מגדל ב.ס.ר השלישי.

קומות המסחר במגדלי ב.ס.ר 1 שברמת גן וב.ס.ר 2 שבבני ברק משתרעות על פני שטח כולל של 2,000 מ"ר והן מושכרות בין היתר לרשת קפה קפה, גלידת אנדריי, חברת הרהיטים האיטלקית Natuzzi, בוטיק הלבשה לגבר ומסעדות שונות.

עודד צידון, הבעלים של פורום נדל"ן ניהול והשקעות, שמלווה עסקאות באזור, אמר כי "מבחינת קיוויתי מדובר בעסקה מצויינת. מבחינת הקונה התשואה היא מאוד נמוכה. היום בגלל התייקרות הריביות בבנק ובגלל המצב שבו הבנקים מאוד חוששים לממן נדל"ן מסחרי, התשואות שמשקיעים היום מחפשים לרכוש לפיהן הן לא פחות מ-9%. החוזים בקומות המסחר במגדלי ב.ס.ר נחתמו לפני יותר משנתיים, כשהשוק היה נמוך ודמי השכירות היו נמוכים. כלומר, הקונה צריך לחכות שהחוזים יסתיימו ואז להגדיל את שכר הדירה, ואז התשואה שהוא יקבל תהיה מצויינת".

קיוויתי אמר ל"גלובס" כי הרוכש הסכים לרכוש בתשואה נמוכה "משום שבהתאם להסכמי השכירות, בהמשך שכר הדירה יגדל ואז הרוכש יכול להגיע לתשואות של מעל 8.5%. שכר הדירה הממוצע היום בשטחים המסחריים הוא כ-28 דולר למ"ר לחודש. המכירה לא כללה את השטח בו יושבת החנות שטיחי כרמל מאחר שהוא בבעלות רשת ביתילי. בשטח בו יושבת ארומה נמשיך להחזיק."

מגדלי ב.ס.ר 1 ו-ב.ס.ר 2 הם מגדלי משרדים שמתנשאים לגובה של 25 ו-31 קומות בהתאמה וכוללים ביחד כ-64 אלף מ"ר שטחי משרדים. מגדלים אלה, שהוקמו במסגרת קבוצת רכישה, הושלמו ואוכלסו בשנת 2006. במסגרת קבוצת הרכישה היתה חברת ב.ס.ר שותפה בקומות המסחר של שני המגדלים.

חברת ב.ס.ר כבר ארגנה קבוצת רכישה של 35 שותפים לרכישת קרקע בבני ברק להקמת מגדל המשרדים השלישי שייבנה דרומית לב.ס.ר 2. המגדל השלישי יתנשא לגבוה של 35 קומות ויכלול 40 אלף מ"ר שכבר שווקו מראש לפי מחיר מכירה ממוצע של 2,015 דולר למ"ר כולל גמר. היקף ההשקעה בבניית המגדל צפוי להסתכם ב-360 מיליון שקל. לפי הערכת החברה ביצוע הבנייה יחל בין ינואר לפברואר 2009.