יוסי מנור יתמודד ברשימת קדימה לכנסת ה-18

מנור הוא נשיא לשכת סוכני הביטוח לשעבר ; ייצג את מגזר העצמאים ובעלי העסקים הקטנים והבינוניים, ומצעו יתייחס לשני הסקטורים האלה

יוסי מנור, לשעבר נשיא לשכת סוכני ביטוח, יתמודד ברשימת "קדימה" לכנסת ה-18 - כך נודע ל"גלובס". לאחר מגעים בין מנור ליו"ר קדימה, ציפי לבני, בתיווכו של יורם ראב"ד, הודיע היום (ד') מנור באופן רשמי כי יציג את מועמדותו בפריימריז הקרובים שתקיים המפלגה. מנור ייצג את מגזר העצמאים ובעלי העסקים הקטנים והבינוניים ומצעו יתייחס לשני הסקטורים האלה. את לבני הכיר מנור רק באמצעות מפגשים חטופים בכנסת, כשהגיע לדיונים בעת שכיהן כנשיא לשכת סוכני הביטוח וכחבר במועצה המייעצת לענייני ביטוח שליד שר האוצר, בתקופתו של בנימין נתניהו.

מנור מאמין כי ייהנה מתמיכת רבים מהמגזר. את סיכוייו להשתלב ברשימת קדימה סירב מנור להעריך, אך אמר כי "אהיה במקום הראוי לספק לתומכים שלי את הבטחותיי. אני אצטרך להוכיח את עצמי בקרדיט הגדול הרב שניתן לי בנושא.

"ראוי שמגזר העצמאים יקבל מעמד בקרב המפלגה הבולטת בישראל, יש לנו הרבה דברים שקשורים לכלכלה הישראלית שלא קיבלו ביטוי הולם ונכון וקדימה מוכנה לתת להם ביטוי. אין ספק שבנושא הזה, לשכת הביטוח עם 30 אלף משפחות, ולה"ב, נוביל מהלך לא כסקטור אלא בתוך מפלגה גדולה ונקבל הרבה מאוד תמיכה ולא נלקט את הפירורים של המפלגות הקטנות", אמר מנור ל"גלובס".

"אנשים מתפלאים שיש פה שקל חזק אבל לייצוא יש השפעות חיצוניות. העובדה שהכלכלה הישראלית חזקה נובעת מהעסקים הקטנים. אם נפעל לספק תעסוקה גם בפריפריה, נוכל להנהיג את המדינה לעצמאות כלכלית. אין לנו מספיק משאבים, אבל כן יש לנו אפשרות להטמיע כלכלה ולהרחיב אותה מעבר לגוש דן", הסביר.

"רוב האשראי בבנקים הולך לעסקים הגדולים. אם בודקים את חלוקת האשראי בישראל היא לא מגיעה לעסקים הקטנים בישראל, ואין לי ספק שצריך לכלול שינוי במדיניות האוצר בישראל", הוסיף.

בעבר עלו רעיונות להקים מפלגה שתייצג את העצמאים בישראל, אולם מנור מסביר כי בחר להתמודד ברשימת מפלגה גדולה ולא במפלגה סקטוריאלית, מכיוון שלדעתו רק מפלגה גדולה תצליח לקדם את הנושא. "הכי קל לשבת בתוך גוף גדול ולעשות את מה שאתה מאמין בו", אמר.