מסימני המשבר: בבריטניה מקצצים בתקציבי הפרסום

35% מהמשווקים בבריטניה מדווחים על עדכון תקציביהם כלפי מטה ברבעון השלישי

תקציבי השיווק צונחים בבריטניה: 35% מהמשווקים מדווחים על עדכון תקציביהם כלפי מטה ברבעון השלישי. איגוד הסוכנויות בבריטניה, ה-Institute of Practitioners in Advertising, מפרסם סקר רבעוני בשם ה-Bellwether Report המתבסס על תשובותיהם דרך האינטרנט של משווקים - דו"ח שהפך להיות מדד מפתח למצבה של תעשיית השיווק בבריטניה.

הדו"ח האחרון של Bellwether מצביע על הירידה הגדולה ביותר בתקציבי הפרסום בכל 9 שנות קיומו של הסקר. זהו הרבעון הרביעי ברציפות בו המשווקים הגדולים של המדינה מקצצים בהוצאות.

תקציבי המדיה המסורתית נמצאים בירידה החדה ביותר. 26% מהנשאלים השיבו שביצעו קיצוצים בתחום. אפילו ההוצאה על פרסום מקוון מתחילה לדרוך במקום, עם מספר קטן והולך של משווקים המתכננים להגדיל את ההוצאה בתחום הדיגיטלי. עוד עולה כי מצבם של תקציבי קידום המכירות והשיווק-הישיר קצת יותר טוב מהמדיה המסורתית.

כריס וויליאמסון, כלכלן בכיר ב-Markit ומחבר ה-Bellwether Report אמר כי "הירידה בתקציבי השיווק מצביעה על הרעה משמעותית בביטחון העסקי והתגברות השפעת מחנק האשראי על הכלכלה, המתבטא בריסון בהוצאות של החברות לאור המכירות הדלות ועליית החששות הכלכליות".

רק 8% אופטימיים

רק 12% מהנשאלים אמרו שהחברות שלהם עדכנו את תקציבי השיווק כלפי מעלה לקראת הרבעון השלישי. נשיא איגוד הסוכנויות, מוראיי מק'לינן, אמר כי "אני מסופק אם התוצאות הקודרות הללו יפתיעו מישהו. התעשייה תעקוב בעין פקוחה אחרי סדרת התוצאות הבאה תוך תקווה שהירידה תתמתן".

הנשאלים זקפו את הקיצוצים בתקציבים למכירות ורווחים נמוכים מהצפוי, המשקפים ביקוש נמוך יותר של הצרכנים והחברות, כמו גם חששות הולכים וגדלים ממצב הכלכלה.

רק 8% מהנשאלים אמרו שהם יותר אופטימיים לגבי עתיד התעשייה שלהם ממה שהיו לפני שלושה חודשים, בעוד 69%, שלא במפתיע, אמרו שהם פחות אופטימיים.

ה-Bellwhether Report משתמש בנתונים שנאספו בעיקר דרך האי-מייל מקבוצה של כ- 250 משווקים עיקריים בבריטניה, המייצגים את כל מגזרי המפתח בעסקים מבין 1,000 החברות המובילות במדינה.