בקשה לייצוגית נגד מועדון הפורום בב"ש: גברים משלמים דמי כניסה גבוהים מנשים

לטענת התובע, המועדון מפלה גברים לרעה ; ככל הידוע, זו התביעה הייצוגית הראשונה המוגשת מכוח חוק איסור אפליה במוצרים, בשירותים ובכניסה למקומות בידור ומקומות ציבוריים ("חוק הסלקציה")

לבית המשפט המחוזי בבאר-שבע הוגשה תביעה ובקשה לאשרה כייצוגית בסך 16.3 מיליון שקל נגד מועדון הפורום בעיר, בטענה כי הוא מפלה גברים לרעה. ככל הידוע, זו התביעה הייצוגית הראשונה המוגשת מכוח חוק איסור אפליה במוצרים, בשירותים ובכניסה למקומות בידור ומקומות ציבוריים ("חוק הסלקציה").

באמצעות עו"ד מנחם אברמוביץ ממשרד המבורגר-עברון טוען התובע, נדב להט, כי במהלך 7 השנים האחרונות גבה מועדון הפורום עבור כרטיסי כניסה מגברים הנכנסים למועדון, מחיר גבוה ב-33% מזה שבו נמכרו כרטיסי כניסה זהים לנשים, וזאת לכאורה בניגוד לחוק.

התובע מבקש את השבת מלוא ההפרש בגין מחירי כרטיסי הכניסה למועדון הפורום שרכשו חברי הקבוצה, לבין מחירי כרטיסי כניסה זהים שנמכרו לנשים ב-7 השנים שקדמו להגשת הבקשה, ובנוסף צו המורה למועדון להימנע בעתיד מאפליה זו.

"הפורום" נחשב לאחד ממקומות הבילוי המובילים באזור באר-שבע והדרום, ולפי פרסומים פוקדים אותו אלפי אנשים מדי שבוע. התובע טוען, כי הגיע עם בת-זוגו למועדון, כשהוא נדרש לשלם 60 שקל אך היא שילמה רק 40 שקל.

"אפליה במחיר כרטיסי הכניסה למועדון על רקע מין הינה בבחינת מדיניות מוצהרת של המועדון", הוא טוען. "על-פי פרסומי המועדון באתרי אינטרנט שונים, לא מדובר במקרה יחיד בו נדרשו הלקוחות הגברים לשלם סכום גבוה יותר מלקוחות נשים, כי אם בשיטת התמחור המוצהרת של המועדון".

לדבריו, החוק קובע חזקה כי התנהגות כזו מהווה אפליה, ועל המועדון להוכיח כי אין זה כך. טרם הוגש כתב הגנה. (ת.א. 5315/08).