צדיק בינו מצטייד במזומנים: פז תחלק דיבידנד של 300 מיליון שקל

הירידה במחירי הנפט שחקה ערך המלאי שמחזיקה החברה: הדירקטוריון הנחה להגדיל את כמות המלאי שאינו מוגן לסכום של עד 150 מיליון דולר

דירקטוריון קבוצת פז , בראשות היו"ר צדיק בינו, אישר היום חלוקת דיבידנד ביניים בסך של 300 מליון שקל, זאת לאחר שבמחצית הראשונה של השנה דיווחה החברה על רווח נקי של 453 מליון שקל.

מפז נמסר כי המועד הקובע לדיבידנד נקבע ל- 17 בנובמבר 2008, כאשר יום האקס יהי ה-18 בנובמבר 2008. יש לציין כי מניית פז ירדה בכ-32% מתחילת השנה. המנייה נסחרת כעת בעליות שערים של 3%.

בנוסף, התייחסה פז, בניהולו של יונה פוגל, לראשונה להשפעת הירידה במחירי הנפט על מלאי שמחזיקה החברה. דירקטוריון פז דיווח כי ההפסד המצטבר בשנת 2008 בשל התנודות במחירי הנפט הגולמי בגין החזקת מלאי לא מוגן עומד על 8 מיליון דולר בלבד.

היקף המלאי הלא מוגן של בית זיקוק אשדוד עומד נכון להיום על כ- 100 אלף טון, זאת לאחר שהוא צומצם באופן הדרגתי מכמות של כ- 160 אלף טון בתחילת שנה. מפז נמסר כי לאור רמת המחירים הנוכחית של חבית נפט גולמי, הנחה דירקטוריון בית הזיקוק את הנהלת בית הזיקוק באשדוד, להגדיל באופן הדרגתי את המלאי הבסיסי הבלתי מוגן להיקף של כ-250 אלף טון בהיקף כספי שלא יעלה על 150 מיליון דולר.

יצוין כי פז דיווחה בשבוע שעבר כי הגיעה להסכם עם הבנק הבינלאומי, הנמצא גם בבעלות, צדיק בינו, על מסגרת אשראי לטווח קצר בהיקף של עד ל-750 מיליון שקל. היקף זה מהווה שיעור של 10% מההתחייבויות הכוללות של פז.

פז ציינה כי על פי ההסכם, שיעור הריבית על ההלוואות קצרות הטווח לא יעלה על ריבית בנק ישראל +1.5% או ריבית ליבור +1.5%.

יצוין כי פז מקבלת אשראי גם מבנקים אחרים (פועלים ולאומי) ולא רק מהבנק הבינלאומי, אלא שהחברה התייחסה לראשונה להסכם עם הבינלאומי בעקבות החלטת הדירקטוריון לקבוע תקרה למסגרת האשראי.