AHAVA נכנסת לשותפות בחברת ההפצה האמריקנית NYAG תמורת 4 מיליון ד'

תפתח באמצעות השותפות רשת חנויות של המותג בארה"ב ; מחזור מכירותיה של AHAVA בארה"ב עומד על כ-20 מיליון דולר בשנה

חברת אהבה מעבדות ים המלח רוכשת 50% מחטיבת ההפצה למוצרי אהבה מחברת ההפצה האמריקנית NYAG, לפי שווי של 8 מיליון דולר. כך נודע ל"גלובס". במסגרת ההסכם בין הצדדים, קיבלה אהבה גם מניית שליטה בחטיבת ההפצה. עוד נודע כי בכוונתה של אהבה לפתוח רשת חנויות של המותג בארה"ב.

חברת NYAG היא חברת הפצה שעוסקת בעיקר בתחום האקססורייז בשוק האמריקאי. לפני כשלוש וחצי שנים החלה החברה להפיץ את מוצרי אהבה בשוק האמריקאי ולשם כך הקימה חטיבת הפצה נפרדת שעוברת כאמור, לשליטתה של חברת אהבה.

אהבה מייצאת לשוק האמריקאי מזה כעשור. מחזור מכירותיה של אהבה בשוק זה עומדות על כ-20 מיליון דולר בשנה. 70% מהמכר מתבצע דרך רשתות בתי הכלבו הגדולים ברחבי ארה"ב כמו בלומינגדייל, לורד אנד טיילור ואחרות. יתר המכר מתבצע דרך חנויות טבע, פרפומריות, בתי מרקחת ועוד.

לדברי מנכ"ל אהבה, יעקב אליס, תמורת הרכישה תושקע בחזרה בחטיבת ההפצה לשם התפתחות בשוק האמריקאי. בהתייחס לתוכניות להקמת רשת אהבה בארה"ב אומר אליס: "אנחנו נמתין מעט עד שמחירי הנדל"ן יותאמו למצב, אבל אין ספק שאנחנו הולכים להתמקד בשוק האמריקאי בשנים הקרובות בצורה מאוד נחרצת".

בהתייחס לעיתוי הרחבת הפעילות בארה"ב על רקע המשבר הכלכלי, אומר אליס: "החברה מתנהגת הפוך ממצב השוק. אנחנו מגבירים את הלחץ על דוושת הגז. הראיה שלנו בשוק האמריקאי היא ראיה לטווח ארוך. אנחנו מותג, וכמותג יש לנו הזדמנות להיות עם שליטה בצינור ההפצה, עם אפשרות להשקיע, הזדמנות שחברת שמרוק שהיא חברה בת של דיסני נכנסה כשותפה בחברה, וכל זה מניע אותנו להיכנס לשוק האמריקאי ביתר עוצמה".

עוד אומר אליס: "במצבי משבר הרבה יותר קיצוניים מהיום, יש ענפים שלא נפגעו, בעיקר ענפי טיפוח. נושא הטיפוח נותר חזק למרות שלאנשים יש פחות כסף פנוי. עם השקעה קטנה בטיפוח, האישה מקבלת הרגשה יותר טובה. אנחנו לא מדברים על קניית רכב חדש ולכן אנחנו ממשיכים בתוכניות שלנו ללא שינוי".

מחזור המכירות הכולל של חברת אהבה נאמד ב-50 מיליון דולר בשנה. מקור כשליש מהמכירות הוא בשוק הישראלי והיתר ביצוא לכ-25 מדינות ברחבי העולם בעיקר בארה"ב, מערב ומזרח אירופה. לאחרונה החלה החברה גם לשווק את מוצריה באסיה. לפני חודשים אחדים השיקה החברה קו מוצרים ביפן, וכיום היא נערכת להשקת מוצרים גם בסין.

פרט לכך, מפעילה החברה 4 חנויות מותג בחו"ל, בלונדון, ניו-יורק ושתי חנויות בסינגפור. בחודשים הקרובים צפויה החברה לפתוח שתי חנויות נוספות במערב אירופה. בימים האחרונים השיקה החברה סדרת תחליבי רחצה טבעיים בשם "מינרל בוטניק" עם רכיבים טבעיים בלבד.