מייספייס מכשירה תכנים פיראטיים: תוכנה מיוחדת תזהה סרטון ותשייך אותו ליוצר שלו

התוכנה, פיתוח של חברת Auditude, מזהה את קטע הווידיאו שהועלה, משייכת אותו לתוכנית הטלוויזיה או סרט הקולנוע ממנו הוא נלקח, מודיעה לצופה מי היוצר של הסרטון - ובכך נותנת מענה לבעיית הפרת זכויות היוצרים

אתר הרשת החברתית מייספייס וחברת הטכנולוגיה Auditude משתפות פעולה ביניהן בנסיון לתת פתרון לבעיית ההעלאת סרטונים של תכני טלוויזיה פיראטיים לאינטרנט.

הפיתוח של Auditude מזהה את מקטע הווידיאו שהועלה ומשייך אותו לתוכנית הטלוויזיה או סרט הקולנוע ממנו הוא נלקח, לאחר מכן שולחת התוכנה הודעה המופיעה על גבי סרטון הווידיאו ומודיעה לצופה מי היוצר של הסרטון בו הוא צופה, בכך ניתן מענה לבעיית הפרת זכויות היוצרים.

התוכנה גם מאפשרת שידור פרסומות בזמן הצפייה בסרטון.

התוכנה חוסכת מבעלי זכויות היוצרים את הרדיפה אחרי אתרי האינטרנט בדרישה שיסירו את התכנים המועלים אליהם על-ידי הגולשים. "ל-Auditude יש מאגר של יותר ממיליארד דקות מתוך סרטי קולנוע ותוכניות טלוויזיה, אליו נוספים כל יום מיליוני דקות מתוכניות וסרטים חדשים" אומר אדם כהן, מנכ"ל החברה.

"אנשים רוצים לחלוק סרטונים שהם אוהבים", אומר כהן, "אנחנו מאתרים את הסרטון, הופכים את שידורו לחוקי ואף מאפשרים לו להפוך לפלטפורמה שיווקית", אמר כהן ל-AFP.

אולפני האחים וורנר כבר חתמו על הסכם שיתוף פעולה עם Auditude. בזירת האינטרנט רשמה החברה שיתוף פעולה עם מייספייס בלבד אך אתרים אחרים צפויים להצטרף כדי להימנע מתביעות עתידיות מצד אולפנים וגופי שידור שונים. ההכנסות מפרסומות שישודרו על גבי הסרטונים צפויות להתחלק בין אתרי האינטרנט לבין Auditude. בעלי זכויות היוצרים יהנו מקישורים לאתרי התוכניות והסרטים בהם יהיה ניתן לרכוש פרקים שלמים ומוצרים נלווים לתוכן המשודר. "התוכנה הופכת מה שתויג עד היום לתוכן גולשים חזרה לקטגוריה של תוכן מקצועי", אומר כהן.

אנקדוטה מעניינת שגילו ב-Auditude במהלך ההרצה של התוכנה, היא יכולתה לחזות את המנצח בתוכנית הלהיט American Idol, המקור האמריקני של "כוכב נולד". בחברה גילו שניתן למדוד את הפופולריות של המתמודדים בתוכנית לפי כמות הסרטונים בכיכובם המועלים לרשת לאחר התוכנית, ובכך לחזות את תוצאות ההצבעה של הצופים.

אם ההנחה הזו נכונה גם לגבי המירוץ לבית הלבן העומד לפני קו הגמר מחר (ג'), אזי המועמד הדמוקרטי ברק אובמה צפוי להביס את יריבו הרפובליקני ג'ון מקיין, זאת כאמור בהסתמך על מספר הסרטונים בכיכובו המופצים באינטרנט.