הכנסת מצמצמת את השתתפותה במימון לינות החכי"ם במלונות בירושלים

חברי כנסת שלא בטוח שיכהנו בכנסת הבאה, אישרו לקצץ במימון הלינות שלהם

רגע לפני פיזור הכנסת ה-17 החליטה היום ועדת הכנסת לצמצם את השתתפותה של הכנסת בתשלומי לינות חברי הכנסת במלונות בירושלים. עד כה היו זכאים חברי הכנסת שאינם גרים בירושלים להשתתפות מלאה במימון הלינות במלונות או להשתתפות הכנסת בתשלום שכר דירה בירושלים בסכום של 634 דולר וכן לגילום המס הנגזר מהטבה זו.

לנוכח ההחלטה להקדים את הבחירות הכלליות ולפזר את הכנסת כבר בשבוע הבא, תחול ההחלטה על חברי הכנסת החל מהכנסת ה-18. לא מן הנמנע כי חברי הכנסת שהצביעו היום ואישרו את ההחלטה, לא יהיו חברים בכנסת הבאה אולם החלטתם היום תועבר בירושה לח"כים החדשים.

על פי החלטת ועדת הכנסת, שאימצה את המלצת ועדת גרונאו המכהנת כוועדה הציבורית לקביעת שכר ותשלומים אחרים לחברי הכנסת, רק חברי כנסת הגרים במרחק של לא פחות מ-100 ק"מ מירושלים יהיו זכאים למימון הלינה על ידי הכנסת וכן למימון המס הכרוך במימון. ח"כ שמתגורר קרוב יותר לירושלים יהיה זכאי למימון הלינה בעיר אולם המס במקרה הזה לא יגולם ויחול על חבר הכנסת. המס מוערך בכ-50% מעלות הלינה. השינויים ייכנסו לתוקף ב-2009.

עוד הוחלט כי לאור הירידה המשמעותית בשער הדולר,יעודכן הסכום המרבי שישולם לח"כ המעוניין לשכור דירה בירושלים ל-2,800 שקל.

להערכת מנכ"ל הכנסת, אבי בלשניקוב, החיסכון השנתי לכנסת כתוצאה מהחלטה זו הוא כ- 350 אלף שקל. כיום עומד הסכום השנתי שמשלמת הכנסת עבור לינת חברי הכנסת בירושלים על כשני מיליון שקל, וזאת לאחר שהכנסת הגיעה להסכם עם כמה בתי מלון המעניקים לה תעריפים מוזלים.

ההחלטה התקבלה היום לאחר שהתברר לוועדה כי רבים מחברי הכנסת המקבלים מימון עבור לינה בירושלים מתגוררים באזור תל אביב והמרכז. בשנת 2007 למשל, 37 חברי כנסת מתוך 67 חכי"ם שקיבלו מימון לינה בירושלים, גרו במרכז.

בהחלטה ציינה הוועדה כי "יש לזכור שחברי הכנסת זכאים לקבל רכב צמוד מהכנסת וחלקם נעזרים בעוזרים פרלמנטרים לצורך נהיגה. נסיעה יומית מאזור המרכז לירושלים היא מנת חלקם של רבים, לרבות עובדי מדינה ועובדי הכנסת". עוד נכתב כי רק לעיתים נדירות מסתיימות ישיבות הכנסת בשעות שמחייבות לינה בירושלים.