מחקר של IDC קובע: מוטורולה מידרדרת למקום הרביעי במכירות הסלולריים

אורן רביב, אנליסט הטלקום והניו-מדיה בחברת המחקר: "שוק הטלפונים הסלולריים זכה לכמה נקודות אור ברבעון השלישי, למרות המצב הכלכלי העגום"

המשבר הכלכלי העולמי נותן אותותיו גם בביצועי יצרניות הטלפונים הסלולריים בעולם. על-פי חברת המחקר IDC, ברבעון השלישי, שנחשב מסורתית לחזק מבחינת היצרניות, היתה עלייה של 3.2% בלבד לעומת הרבעון המקביל ב-2007 וירידה של 0.4% לעומת הרבעון השני של השנה. היצרניות מסרו הרבעון 299 מיליון מכשירים.

"שוק הטלפונים הסלולריים זכה לכמה נקודות אור ברבעון השלישי, למרות המצב הכלכלי העגום", אמר אורן רביב, אנליסט הטלקום והניו-מדיה ב-IDC, "אפל דיווחו על מספרים מרשימים של מסירת מכשירי iPhone, שהיכו את התחזיות המוקדמות של החברה. נקודת אור נוספת הייתה הכרזתו של אולי-פקה קאלאסוואו, מנכ"ל נוקיה, ש-2008 תהיה בסופו של דבר פחות גרועה ממה שצופים כעת מבחינת מכירות. הודעה זאת נועדה להרגיע יותר את המשקיעים ונאלץ להמתין עד סוף השנה כדי לראות אם היא אכן מתגשמת". רביב מסביר שמכירות ה-iPhone תרמו לא רק לאפל, אלא לכל יצרניות הטלפונים החכמים, שמגדילות את חלקן בשוק בזכותו. "הקונספט שמכשיר חכם הינו רק לאנשי עסקים נפרץ ויותר לקוחות "רגילים" רוכשים מכשירים כאלה", מוסיף רביב.

אחת ההפתעות היותר צפויות היא הדרדרותה של מוטורולה למקום הרביעי עם נתח שוק של 8.5% ועלייתה של סוני-אריקסון בפעם הראשונה למקום השלישי עם נתח שוק של 8.6%. סמסונג ממוקמת בצורה יציבה במקום השני עם נתח שוק של 17.3% ולראשונה גם המכירות עוברות את רף ה-50 מיליון. נוקיה ממשיכה לשמור על המקום הראשון, למרות ירידה קלה בנתח השוק ל-39.4%, לעומת הרבעון השני בו עמדה על 39.9%.

"מוטורולה מנסה למכור כבר המון זמן את חטיבת הטלפונים הסלולריים שלה, שנמצאת כל הזמן בהפסדים. למרות שהחברה נוקטת בצעדי התייעלות, שנראה את תוצאותיהם נראה רק ברבעון הבא", אומר רביב ומוסיף, "מוטורולה הציגה ברבעון האחרון מספר מכשירים חדשים שדווקא כן הצליחו בארה"ב ובשווקים המתפתחים, כאשר הפער בין סוני-אריקסון למוטורולה הוא כרגע מאוד קטן".