הסדר טיעון: ראש העיר רחובות, שוקי פורר, יודה בהפרת אמונים; המדינה תבקש קלון

לפי ההסדר, פורר יודה בעבירה של הפרת אמונים, והתביעה תדרוש לגזור עליו עבודות לתועלת הציבור, מאסר על-תנאי וקנס, וכן לקבוע כי היה קלון במעשיו - מה שימנע ממנו להתמודד שוב על ראשות העיר

פרקליטות מחוז מרכז הגישה לבית משפט השלום בפתח תקווה כתב אישום נגד ראש עיריית רחובות, שוקי פורר, וכן הסדר טיעון שנערך עימו ולפיו הוא יודה בהפרת אמונים, והתביעה תבקש לקבוע שהיה קלון במעשיו. זאת, בנוסף לעונש של עבודות לתועלת הציבור, מאסר על-תנאי וקנס. פורר יטען שאין קלון במעשיו, אך אם ייבחר שוב לראשות העיר וייקבע שיש קלון במעשיו, הוא ייאלץ להתפטר.

כתב האישום נגד פורר כולל עבירות של שבועת שקר, קשירת קשר לביצוע פשע ולביצוע עוון, רישום כוזב במסמכי תאגיד ומירמה והפרת אמונים, שביצע יחד עם אחרים בעיריית רחובות. הגשת כתב האישום התעכבה בשל מו"מ על הסדר הטיעון, שניהלו סניגוריו, עוה"ד דן שינמן ונוית נגב.

סיעת הליכוד אף עתרה לבג"ץ בבקשה לאסור על הפרקליטות לקבל לפני הבחירות החלטה אם להעמידו לדין או לא, אולם לאור הערות השופטים היא משכה את העתירה.

היום (ה') הוגשה גם תשובתו של פורר לאישום, בה הוא מודה בחלק מהעובדות, והפרקליטות מבקשת להסתפק בהודאתו זו ועל בסיסה להרשיעו רק בהפרת אמונים. יתר פרטי ההסדר ונימוקיו יימסרו לבית המשפט במועד הקראת כתב האישום. בין היתר, כופר פורר באישום של שבועת שקר, בו נאמר שהגיש תצהיר כוזב למבקר המדינה, בנוגע לפעילות הכספית של סיעתו.

שוחד ומירמה

בכתב האישום מואשמים סגן ראש העיר, חיים אברהם, גזבר העירייה אורי צוקר, מנכ"ל העירייה עמוס לוריא והקבלן דודי כדורי, בעבירות שוחד, מירמה, רישום כוזב וקשירת קשר לפשע. מתשובת המדינה לבג"ץ עולה שגם חלקם מנהלים מו"מ להסדר טיעון.

לפי האישום, בשנת 2000 כיסה כדורי, קבלן תשתיות ופיתוח מרחובות, יתרת חוב בסך 80 אלף שקל (שנצברה מבחירות 98'), בחשבון בנק על-שם פורר. בתמורה העבירה העירייה לכדורי, ללא מכרז, עבודות בסכומים של כ-3.75 מיליון שקל. זאת, כשהתשלום לכדורי מבוצע באמצעות חברה עירונית ששימשה "צינור", למרות שלא ביצעה בעצמה את העבודות.

ראש העיר פורר אמר בתגובה: "מזה חמש שנים מתנהלת נגדי רדיפה פוליטית בגין חקירה שלא הגיעה לסיומה. חמש שנים ויותר אני מנוע מלהתגונן מול כותרות צעקניות על סעיפים דרקוניים, שהולידו עסקת טיעון בה הודיתי מרצוני בסעיף הפרת אמונים בלבד, בגין עניין טכני פעוט. הסכמתי להודות הואיל ובמהלך הדיונים השתכנעתי כי כראש עיר יש מקום שאקבל על עצמי את עקרון האחריות המיניסטריאלית לגבי כל פעולות העירייה. עם זאת, ברור כי לא נפל כל פגם מוסרי בהחלטותיי, שאחרת היה העניין נגמר אחרת.

"חשוב לי להדגיש כי אינני מקל ראש בעניינים טכניים-משפטיים, אבל כשרוצים לקדם דברים גדולים ולעשות זאת במהירות לעיתים גם עפים שבבים. בבחירה שבין לעשות הרבה ולשגות בעניין טכני פעוט לבין לא לעשות דבר, העדפתי לעשות".