הטוטו מאיים לבטל תמיכה של 20 מיליון שקל בפרוייקט ה"ארנה" בירושלים

התמיכה הכספית של מועצת ההימורים בבניית היכל הספורט המתוכנן בבירה תבוטל, במקרה שהעירייה לא תעמוד עד חודש ינואר במספר אבני-דרך שהוצבו לה ; ה"ארנה" אושר לפני 4 שנים, אך העבודות עדיין לא החלו

הטוטו יבטל תמיכה בגובה 20 מיליון שקלים בפרויקט ה"ארנה" בירושלים, אם העירייה לא תעמוד עד חודש ינואר 2009 באבני הדרך שהציב לה. בפגישה שנערכה לאחרונה בין הצדדים, הודיע מנכ"ל הטוטו, עופר פרי, כי במידה והעירייה לא תייעד כסף לפרויקט בספר התקציב שלה לשנת 2009, ולא תבחר קבלן שיבצע את העבודות, תבוטל התמיכה.

התמיכה של הטוטו בפרויקט ה"ארנה" בירושלים אושרה לפני 4 שנים על ידי יו"ר מועצת ההימורים לשעבר, יום טוב סמיה, במסגרת "פרויקט העשור", שבו נכללים בין היתר גם אצטדיוני הכדורגל המתוכננים בבאר שבע, פתח תקווה ונתניה, וכן הבריכה האולימפית בווינגייט. בתחילה ה"ארנה" היה אמור להיות היכל בין 11 אלף מקומות שישמש את קבוצות הספורט בעיר ירושלים, אולם התוכנית עודכנה וכעת מתוכנן אולם בן כ-6,000 מקומות ישיבה. עלות הקמת "הארנה" היא כ-200 מיליון שקלים, כאשר מפעל הפיס התחייב להקצות כ-100 מיליון שקלים, הטוטו כ-20 מיליון שקלים, והעירייה היתה אמורה להשלים מתקציבה עוד 80 מיליון שקלים.

עד היום לא פעלה עיריית ירושלים באופן משמעותי כדי לגייס כספים או להתחיל בבניית ה"ארנה", על אף שקבוצת הכדורסל הפועל ירושלים מפעילה עליה לחץ רב בנושא משום שהיא משחקת לטענתה באולם הקטן על מידותיה - מלחה בן 2,500 המקומות. בטוטו מעדיפים שהכסף המיועד להקמה ישמש לבניית מתקנים ולא ישכב בבנק, ולכן הוחלט להציב תאריך יעד אחרון לבחינת הרצינות של העירייה - אחרת יופנה התקציב לפרויקטים אחרים. בטוטו מקווים שראש העירייה החדש שיבחר יפעל לקידום ה"ארנה", אולם על פי הערכות במידה וראש העירייה הנבחר יהיה מהגוש הדתי, מאיר פורוש, סיכויים קטנים שהוא יחליט להפנות לכך תקציבים.

בתוך כך מדווח הבוקר (ה') "מעריב" כי עיריית ירושלים, קבוצת הכדורסל הפועל ירושלים ורשת ארומה ישראל, קרובות לחתימת הסכם למכירת הזכויות השמיות של אולם מלחה - כפי שנעשה עם היכל נוקיה בת"א. על פי ההסכם הנרקם ארומה תשלם מדי שנה כ-300 אלף שקלים לעירייה, ובתמורה ייקרא אולם מלחה - "היכל ארומה".