יואב בורגן מלידר שוקי הון: "הנתון המאכזב ביותר בדו"חות טבע הוא שיעור הרווח הגולמי - 52.5% בלבד"

גלובס tv[להמלצות אנליסטים] גל רייטר: "במבט ראשון, טבע הכתה את הקונצנזוס, עם רווח מתואם של 72 סנט למניה"

יואב בורגן מלידר שוקי הון אומר על דוחות טבע שהתפרסמו הבוקר, מהם עולה כי הרווח עלה ברבעון השלישי ב-14% ל-599 מיליון דולר, וההכנסות עלו ב-20% ל-2.84 מיליארד דולר - "מבחינת המכירות כשלעצמנו, הפספוס שלנו נובע מאופטימיות יתר לגבי המכירות הגנריות מחוץ לצפון אמריקה - כ-790 מיליון דולר, כאשר אנו ציפינו ל-930 מיליון דולר".

"הן המכירות הגנריות בצפון אמריקה והן מכירות הקופקסון, עמדו בציפיות - כ-1.2 מיליארד וכ-468 מיליון דולר, בהתאמה. מכירות האז'ילקט צמחו ב-10% לעומת הרבעון הקודם, ל-46 מיליון דולר. מכירות ה-API שומרות על סטגנציה ברמת ה-150 מיליון דולר, ואילו מכירות המשאפים עמדו על 177 מיליון דולר - בדומה לרבעון המקביל - 179 מיליון דולר, ולעומת האכזבה של הרבעון הקודם - 168מיליון דולר.

"נראה, כי הנתון המאכזב ביותר הינו שיעור הרווח הגולמי - 52.5% בלבד, הרבה מתחת לציפיות הקונצנזוס - 53.5%, ואף משמעותית מתחת לצפי השמרני שלנו - 53.1%", סבור בורגן.

גל רייטר מכלל פיננסים ברוקראז' סבורה כי "במבט ראשון, טבע הכתה את הקונצנזוס, עם רווח מתואם של 72 סנט למניה".

"כמו כן, לא ניתן להתעלם מתזרים חזק של 710 מיליון דולר. טבע מציגה אי של יציבות בתוצאותיה: המשך צמיחה בהכנסות וברווח והכי חשוב - תזרים חזק".

"רכישת בר - טבע חוזרת על הערכותיה כי המיזוג ייסגר עד סוף שנת 2008. להשלמת המיזוג עד סוף שנת 2008 חשיבות חשבונאית גבוהה: טבע תוכל להפחית ברבעון כ-1.4 מיליארד דולר בגין מו"פ בתהליך. במידה שהמיזוג יושלם רק ב-2009, טבע תיאלץ להפחית את הסכום על פני שנים, דבר שעלול לפגוע ברווח למניה ובאקריטיביות של המיזוג. מנגד, שיעור מס נמוך במיוחד של 6.8% עזר גם ברבעון הנוכחי לשורת הרווח הנקי".

"אם טבע היתה רושמת מס של 11%-12%, בדומה לרבעון השני, הרווח למניה כבר היה נראה אחרת והיה מסתכם בכ-0.65 דולר".

"לגבי ARS, טבע הפחיתה 19 מיליון דולר בתיק ה-ARS. נכון ל-40 בספטמבר, היקף ההשקעה של טבע ב- ARS עומדת על 261 מיליון דולר. סכום לא מבוטל בהתחשב בעובדה שאחרי רכישת בר טבע צפויה להשאר עם מיליארד דולר מזומן במאזן".

"לסיכום, תוצאות הרבעון הושפעו לחיוב מהמשך צמיחה בכל תחומי הפעילות של החברה והשתקפו בתזרים חזק. מנגד, שיעור מס נמוך והפחתה נמוכה בתיק ה-ARS עזרו לשורת הרווח הנקי. השלמת מיזוג בר היא כרגע המשימה המרכזית של החברה".

בבית ההשקעות פריזמה סבורים כי "צמיחה בגנריקה - להערכתנו בהיקף של כ-13% לרמה של כ- 2 מיליארד דולר, מעט נמוך מהתחזיות. במקביל לשחיקה במכירת מוצרים ישנים, עיקר הגידול בארה"ב נובע משלוש השקות גנריות מרכזיות של התרופה לסכיזופרניה Risperdal, התרופה לאפילפסיה Lamictal והתרופה לדיכאון Wellbutrin XL עם היקף מכירות שנתי מעל 5 מיליארד דולר (בשלוש התרופות המקור ביחד). הצמיחה מחוץ לארה"ב הושפעה מהרכישה של החברה הספרדית בנטלי וצמיחה חזקה בצרפת, פולין, רוסיה ודרום אמריקה. טבע מייחסת חלק מהגידול לשינויים בשערי החליפין".

[להמלצות אנליסטים]