AT&T רוכשת חברת סלולר מקומית בארה"ב ב-994 מיליון דולר

סנטיניאל היא חברת טלפוניה המספקת תקשורת ניידת לאזורים כפריים בפורטו ריקו ובסביבתה, והיא אחת החברות האזוריות העצמאיות האחרונות שנשארו בענף הטלקום בארה"ב

ענקית הטלפוניה והתקשורת AT&T (סימול: T) מתכננת לקנות את חברת התקשורת סנטיניאל קומיוניקיישנס (Centennial Communications - סימול: CYCL) תמורת 994 מיליון דולר במזומן, זאת במטרה להרחיב את הכיסוי של הרשת האלחוטית שלה. סנטיניאל היא חברת טלפוניה המספקת תקשורת ניידת לאזורים כפריים בפורטו ריקו ובסביבתה, והיא אחת החברות האזוריות העצמאיות האחרונות שנשארו בענף הטלקום בארה"ב.

העסקה, שהוכרזה אתמול (ו') היא חלק מגל של מיזוגים בענף התקשורת בארה"ב, שנאבק בהאטה בצמיחה של הפעילות הסלולרית ובירידה במספר הקווים הביתיים לאור היחלשותה של הכלכלה. AT&T הסכימה לשלם לבעלי המניות של סנטיניאל 8.50 דולר למניה, יותר מכפליים ממחיר הסגירה של מניית סנטיניאל ביום ו'.

סנטיניאל הנסחרת בנאסד"ק, נסגרה אתמול במחיר של 3.84 דולר. לאחר סגירת המסחר אתמול טיפסה מניית סנטיניאל ל-7.85 דולר. לפני שנה נסחרה המניה בסביבות 10 דולר.

מייקל נלסון, אנליסט טלקום מסטנפורד גרופ, אמר לרויטרס כי הוא מופתע מהעובדה שעסקה כזאת נסגרת באקלים הכלכלי הנוכחי. "מצד שני, AT&T משתמשת במזומן ומנצלת את הצניחה במחירים. מדובר באחת החברות הכפריות האחרונות שנשארו. אולי מדובר במהלך בלתי נמנע".

לסנטיניאל 1.1 מיליון מנויים, 40% מהם בפורטו ריקו. החברה גם מספקת קווי תקשורת לכחצי מיליון לקוחות עסקיים באזור. בהודעה שפרסמה AT&T נכתב כי העסקה תאפשר לחברה לשפר את הכיסוי שלה ללקוחות במערב התיכון ובאזורים הדרום מזרחיים של ארה"ב, כמו גם בפורטו ריקו ובאיי הבתולה.

ב-AT&T מקווים להשלים את העסקה ברבעון השני של 2009, לאחר קבלת אישור מבעלי המניות ומרשויות הפיקוח. ל-AT&T יש 75 מיליון מנויים סלולריים. "הגדולים נעשים גדולים יותר", אומר נלסון. "לספקיות המקומיות הקטנות נעשה קשה יותר ויותר להתחרות בחברות הארציות הגדולות".