דן מרידור חזר לליכוד: "החלטתי לחזור לפעילות ציבורית"

אתמול אמר יובל רבין, בנו של ראש הממשלה המנוח יצחק רבין, כי הוא שוקל לחבור לבנימין נתניהו

השר לשעבר דן מרידור הודיע הבוקר (א') על חזרתו לשורות הליכוד. למרידור לא שוריין מקום ברשימת המפלגה לכנסת והוא יתמודד בפריימריז. במסיבת עיתונאים שכינס בתל אביב אמר מרידור כי "החלטתי לחזור לפעילות ציבורית במפלגתי, הליכוד. בבית הזה ביליתי עשרות שנים. אחרי חמש שנים של חיים נוחים מחוץ לפוליטיקה ראיתי מה קרה: ממשלת קדימה נכשלה שני כישלונות חמורים ביותר, שעל כל אחד מהם היא צריכה ללכת הביתה".

הוא הוסיף כי "מהיום הראשון של המלחמה אמרתי את זה ולא רצו לשמוע, וזה הכניס בי את המחשבה שזה לא נכון לא להיות שם. הכישלון השני של קדימה היה ההתקפה הפרועה על מערכת המשפט". לדבריו, "בנושא הביטחון, הכישלון של קדימה צורב. צריכים למצוא פתרונות טובים יותר ממה שהם מצאו".

בהמשך הבהיר מרידור כי "הליכוד הוא המפלגה שעשתה לראשונה שלום, ואני מקווה ומאמין שהיא תוכל לעשות זאת הלאה להשלמה, ליציבות, לביטחון, לשלום עם כמה שיותר אויבים. איננו מפלגת מלחמה או מפלגת קיצון, אנחנו מפלגה מרכזית בישראל".

בתגובה לטענות שהוצגו בפני מרידור על שבעבר הטיח בנתניהו שהוא שקרן, אמר: "היו חילוקי דעות, אבל השתננו ולמדנו מהניסיון. שיתוף הפעולה בנינו יכול להניב תוצאות טובות".

יו"ר הליכוד, ח"כ בנימין נתניהו, אמר במסיבת העיתונאים כי למרידור לא הובטח דבר עם הצטרפותו. "דן מרידור לא ביקש דבר, פרט ללהיות שותף בפעילות - ואני הראשון שארצה לקבל את הניסיון והיצירתיות שלו. אנחנו עומדים מול אתגרים מורכבים שרק מנהיגות רצינית אחראית ומנוסה תוכל להם. אני חושב שאנחנו מתברכים בנבחרת הטובה ביותר לטיפול בבעיות המדינה", אמר נתניהו והוסיף כי "דן מרידור עתיר ניסיון, חד, מהאנשים המוכשרים והמנוסים ביותר שיש במדינת ישראל. הוא רחב אופקים, נקי כפיים, עצמאי במחשבתו".