מעמיק הקיפאון במכירות בענף הרכב: כ-27 אלף מכוניות "תקועות" בנמל אילת

יו"ר דירקטוריון נמל אילת: "כלי הרכב הבלתי מכורים 'גולשים' מחוץ לנמל; השטחים ששכרנו מחוץ לנמל התמלאו, וכיום אנו מחפשים לשכור שטחים נוספים" ; 9,000 מכוניות נוספות צפויות לנחות בנמל בשבועות הקרובים

מעמיק הקיפאון במכירות בענף הרכב והמלאים, בעיקר של כלי רכב מתוצרת קוריאה ויפן, ממשיכים לגדול. מבדיקה שערך "גלובס" עולה כי קצב משיכות הרכב מאתרי האחסון בנמלים הואט בשבועות האחרונים.

יאיר חזן, יו"ר דירקטוריון נמל אילת, אומר כי שטחי אחסון הרכב גולשים "צפונה" מחוץ לנמל. הנמל שכר שטח של כ-70 דונם לאחסון רכב במבואות אילת ומשזה התמלא בכלי רכב נשכרו שטחים של קיבוץ יהל במרחק כמה עשרות קילומטרים מאילת. גם השטחים הללו מלאים וכיום מחפשים בנמל שטחים נוספים להשכרה. על רציפי הנמל עצמם נמצאים כיום כ-4,000 כלי רכב.

חזן אומר כי כיום נמצאים בנמל כ-27 אלף כלי רכב. היבואנים צפויים למשוך בקרוב כ-4,000 עד 5,000 כלי רכב מתוכם, אולם במהלך החודש ינחתו בנמל עוד שלוש אוניות ועליהן כ-9,000 כלי רכב נוספים. לדבריו "מדובר במספר חסר תקדים וכל שבוע נשבר שיא נוסף". יצוין כי עבור נמל אילת עצמו מדובר במקור הכנסה נוסף בשל העובדה, שהיבואנים משלמים דמי אחסון מעבר לפרק הזמן הראשוני.

יצוין, כי המלאים נובעים בין השאר בשל ציפיה של השוק לתחילת 2009, שתלווה ככל הנראה בהורדה של קבוצות שווי השימוש ובהוזלה מתבקשת של כלי הרכב. בנוסף קיימת בקרב לקוחות ציפיה לרישום 2009 בתור "שנת העליה על הכביש". זאת למרות, שעל-פי השיטה החדשה לא אמורה להיות לנתון זה השפעה מעשית על השוק.