המסחר באופציות: הדולר נשאר ללא שינוי ביחס לשקל - 3.816 שקלים

אמיר חייק, הכלכלן הראשי של בנק אגוד: "המשבר הפיננסי עדיין כאן ולא צפוי להיעלם בקרוב; ממשל אובמה צפוי לנהל קרב ממושך על הכלכלה ולהתמודד עם בעיית הגירעון הגדולה של ארה"ב"

היום, כבכול יום ראשון, לא מתקיים מסחר במט"ח. על פי האופציות על הדולר נשאר שערו של המטבע האמריקני ללא שינוי בפתיחת שבוע המסחר. שערו היציג של הדולר נקבע ביום שישי האחרון על 3.816 שקלים, לאחר שהשיל כ-0.54% מערכו.

בסקירתו השבועית, אמר אמיר חייק, הכלכלן הראשי של בנק איגוד, כי "התנודתיות בשוק המט"ח מוסיפה להיות גבוהה ואנו צפויים למסחר ברמות הנוכחיות עד שהשוק ימצא כיוון ברור". [לאתר המט"ח]

על ההתפתחויות בשוק המט"ח אמרו באגוד, כי הורדת הריבית הדולרית מחלישה את הדולר אך מנגד, ירידה במחירי הסחורות והמשך המיתון עשויים להחזיר דולרים הביתה, לארה"ב, ולתמוך בעלייה של הדולר בעולם ומשם להקרין גם על שערו של המטבע המקומי.

עוד הוסיף חייק בסקירתו השבועית, כי "למרות הירידות והעליות בשווקים, בארץ ובעולם. ברמת המשקיע הבודד, ההמלצות שלנו לא משתנות בצורה מיוחדת".

חייק מציין כי "התנודתיות עדיין קיימת, אי הוודאות עדיין גדולה ולמרות האופטימיות הזהירה שאפפה את השווקים בשבועיים האחרונים, המשבר הפיננסי עדיין כאן ולא צפוי להיעלם בקרוב".

חייק התייחס לבחירתו של אובמה ואמר כי "ממשל אובמה עתיד לנהל קרב ממושך על הכלכלה ולהתמודד עם בעיית הגירעון הגדולה של ארה"ב.

בבנק אגוד ממשיכים להמליץ על החזקה של 10% מתיק השהקעות הפרטי כשבמניות חו"ל מומלצים התחומים הדפנסיביים כגון בריאות, תרופות ומוצרי צריכה בסיסיים.

[לפורטל הפיננסי]