גוסינסקי יקבל בתמורה ל-27% ממניותיו במעריב 38 מיליון דולר - 10 מיליון דולר במזומן ו-28 מיליון דולר במחיקת חוב

מניותיו במעריב, בשיעור 27%, יופקדו בנאמנות כנגד האשראי שניתן לו לפני עשור על ידי בנק הפועלים לרכישת המניות במעריב - פחות ממחצית מהסכום אותו שילם גוסינסקי לפני כעשור

אחרי שנים של סכסוכים ותביעות הדדיות, קץ לסכסוך בין משפחת נמרודי לשותפם ב"מעריב ", ולדימיר גוסינסקי: גוסינסקי מוכר את חלקו ב"מעריב" למשפחת נמרודי תמורת 10 מליון דולר, כמו גם מחיקת חובו בגין עסקה זו לבנק הפועלים בסך של 28 מליון דולר. בשלב זה יופקדו מניותיו של גוסינסקי, כ-% 27 ב"מעריב", בידי נאמנות.

עתה, בעקבות ההסכם, משפחת נמרודי תישאר בעלת השליטה היחידה בעיתון - כאשר גוסינסקי יחדל להיות בעל זכויות כלשהן ב"מעריב" או כל חברה שבשליטתה. גם הדירקטורים והנציגים מטעמו יצטרכו להתפטר מתפקידים במהלך הימים הקרובים.

בהודעת בורסה שפורסמה היום נמסר כי כחודש מהחתימה על ההסכם (בסוף נובמבר) נכתב כי, "בנק מסחרי שלטובתו משועבדות כל מניות גוסינסקי ב"מעריב החזקות" כנגד חוב של 28 מליון דולר יגדיל ב-10 מליון דולר את מסגרת האשראי של גוסינסקי כשהבטוחה היחידה לכך תהיה שיעבוד ראשון בדרגה על כל מניות גוסינסקי ב"מעריב החזקות" בתנאי " נון ריקורס", ובמסגרת חלופה זו החברה תערוב כלפי הבנק לפרעון הסכום המוגבל או החברה והכשרת הישוב ישלמו לגוסינסקי סך של 10 מליון דולר".

גוסינסקי רכש את מניותיו ב"מעריב" לפני כעשור, אז מצבו של העיתון היה בפריחה. גוסינסקי שילם בעבור % 27 ממניות העיתון סכום של כ-85 מליון דולר כאשר , כ-28 מליון דולר היו כאשראי מבנק הפועלים והשאר במזומן. המשמעות היא כי עתה, עשר שנים אחרי מכרז גוסינסקי את מניותיו ב- 47 מליון דולר פחות.

למרות מצבו הנוכחי של העיתון, גם בנק הפועלים וגם משפחת נמרודי יודעים היטב כי המשך השותפות בין נמרודי לבין גוסינסקי ב"מעריב" עשוייה להמשיך ולהזיק לעיתון, שכן בכדי להוציא את העיתון ממצבו הנוכחי יש לבצע השקעות רבות ב"מעריב", דבר שכל עוד קיים הסכסוך בקרב בעלי המניות לא ניתן יהיה לעשות. מצב זה לא הותיר לעופר נמרודי ברירה - אלא להוציא את גוסינסקי החוצה. נמרודי ככל הנראה הולך לבצע השקעות רבות בעיתון במהלך התקופה הקרובה.

כפי שנחשף ב"גלובס", בתקופה הנוכחית עומד "מעריב" לעבור קיצוצים משמעותיים הכוללים בין השאר פיטוריהם של כ-150 עובדים כמו גם הפחתת שכר הבכירים בכ-10%, זאת כדי לנסות ולהגיע עד סוף השנה לאיזון בין ההכנסות לבין ההוצאות, דבר שיתאפשר על פי הערכות של הנהלת "מעריב", עם הגעתו של העיתון לכ-1300 עובדים (ללא עובדי הפצה).

במהלך התקופה האחרונה גובשה תוכנית התייעלות מאסיבית ב"מעריב"; זאת לאחר שהמגעים עם המיליארדר לן בלווטניק, אשר היה מעוניין לרכוש את "מעריב", כשלו. בנוסף, בכירי העיתון הבינו כי לא נותרה ברירה, אלא לבצע מהלך התייעלות כדי לצמצם את הפסדיו החודשיים של העיתון - הנאמדים בכ-4 מיליון שקל בחודש. שלב נוסף בתהליך המתוכנן הוא הקטנת המימון הבנקאי של העיתון, כל זאת תוך הזרמת כספים לעיתון לשם פיתוחו, דבר שעשוי לקרות עתה, עם יציאתו של גוסינסקי מהשותפות.