ברוש מסביר מה דעתו על שר האוצר בר-און: "בישראל יש מנהיג כלכלי אחד - וקוראים לו סטנלי פישר"

נשיא התאחדות התעשיינים, בפתיחת ועידת ראש הממשלה לייצוא: "הנגיד הבין הרבה לפני כולם לאן אנחנו הולכים וידע להכין את המשק הישראלי. לצערי, במדיניות הפיסקלית עוד לא רואים פעולות"

"בישראל יש מנהיג כלכלי אחד, וקוראים לו סטנלי פישר. הנגיד הבין הרבה לפני כולם לאן אנחנו הולכים וידע להכין את המשק הישראלי. לצערי, במדיניות הפיסקלית עוד לא רואים פעולות".

כך אומר נשיא התאחדות התעשיינים שרגא ברוש, בפתיחת ועידת ראש הממשלה לייצוא שמתקיימת היום (ד') בירושלים. ברוש למעשה תוקף, באמירה זו, את שר האוצר רוני בר-און, שעד כה לא התערב באופן אקטיבי בשוק הון, ונמנע מביצוע צעדים פיסקליים.

עם זאת, ציין ברוש כי לאחרונה נפתח פתח של הידברות בינו לבין הממשלה. לדברי ברוש, נגיד בנק ישראל הלך עם התעשיינים כברת דרך, שינה את מדיניותו, הוריד ריבית, יצא ברכישות דולריים מסיביות, ואתמול הפתיע שוב עם הורדת הריבית.

בין ההצעות שמציע ברוש: הקמת קרן לעסקים קטנים ובינוניים; השקעה מסיבית בתשתיות שיניעו את השוק הפנימי; טיפול באיגרות החוב הקונצרניות. לפי ברוש, "הטיפול הזה לא יעלה הרבה כסף למדינת ישראל והתחושה תהיה פנטסטית".

דוד ארצי, יו"ר מכון היצוא, הגדיר את פישר "היהלום שבכתר". "אני מקיים איתו שיחות באופן שוטף, מעביר לו עבודות שאנחנו עושים במכון בעזרת חוקרי כלכלה. הוא קורא, הוא מגיב ואני מאמין שהוא מתחשב. הצעדים שנעשו אתמול - הורדת ריבית לצד קניית דולרים - חשובים מאוד".

גם ארצי לא פספס את ההזדמנות לתקוף את בר-און: "פנינו לשר האוצר ונתנו לו כמה המלצות חשובות לפעולה מיידית. אני מקווה שמשרד האוצר יצטרף לבנק ישראל וינקוט בצעדים הדרושים."