דרור נגל מהפועלים ימונה למנכ"ל הפניקס פיננסים והשקעות

את התפקיד מילא זמנית מאז ינואר מנכ"ל קבוצת הפניקס, יהלי שפי

דרור נגל מבנק הפועלים מצטרף לקבוצת הביטוח והפיננסים הפניקס , שם ישמש כמנכ"ל הפניקס פיננסים והשקעות ומבכירי קבוצת הפניקס. כך נודע ל"גלובס". את התפקיד מילא זמנית מאז ינואר מנכ"ל קבוצת הפניקס, יהלי שפי. התפקיד לא אויש באופן קבוע מאז פרישתו המפתיעה מהקבוצה של קודמו של נגל בתפקיד, זאב וורמברנד, שעבר לרבוע הכחול. קודם לוורמברנד שימש בתפקיד דני וקנין, מנכ"ל חברת מנופים כיום. מאז עברו חודשים ארוכים במהלכם חיפשו מנכ"ל הקבוצה שפי והיו"ר ד"ר אהוד שפירא אחר מועמד מתאים לתפקיד, מתוך רצון למנות אדם בעל ידע בתחום האשראי העסקי.

במסגרת תפקידו נגל יהיה אחראי על פעילות ההשקעות של הקבוצה ועל פעילות האשראי שלה, בדגש על אשראי עסקי. הוא נחשב לאיש השקעות מוכשר אך לא למומחה בתחום האשראי. בין היתר הוא היה בעבר האחראי על ייעוץ השקעות הפיקדונות המובנים והאנליזה, מנהל אגף ניירות ערך ונכסים פיננסיים ומנהל אגף קרנות הנאמנות בבנק הפועלים.

אתגרים רבים

נגל ניצב בפני שורת אתגרים בתקופה משברית וקשה. הפעילות בראשה יעמוד תקבל לאחריותה את בית ההשקעות אקסלנס, אם וכאשר תושלם עסקת רכישת אחזקות רוני בירם וגיל דויטש בבית ההשקעות. כמו כן, מאז פרץ המשבר הכלכלי הפניקס נמצאת בדירוג התשואות בענף הביטוח והפנסיה.

נגל הוא לא הראשון מבנק הפועלים שמצטרף השנה להפניקס. בני שיזף, כיום משנה למנכ"ל ומנהל תחום חיסכון ארוך טווח בהפניקס, שימש עד לפני כשנה כמנהל האגף לביטוח פנסיוני בבנק הפועלים. קודם להגעתו להפניקס שיזף עבד תקופה קצרה בחברת איילון.

הפניקס פיננסים היא הזרוע הפיננסית של הפניקס וכוללת שלושה אגפים: אגף אשראי מסחרי העוסק במתן אשראי לעסקים וטיפול באשראים שניתנו בעבר; אגף נדל"ן המרכז את אחזקות הנדל"ן של החברה; ואגף ניהול נכסים המטפל בניהול נכסי המבוטחים בפוליסות המשתתפות ברווחים, קופות הגמל וקרן הפנסיה של החברה.