נינטנדו מצטרפת לטרנד המוזיקלי עם ה-Wii Music; בינתיים היקף המכירות נמוך מהצפוי

אנליסט משחקי המחשב, מייקל פאכטר, ב-וואדבוש מורגן צופה שהמשחק יחזיק זמן רב על המדפים עם מכירות של 2 מיליון עותקים ברבעון הזה בכל העולם

משחקי המוזיקה תפסו פופולריות עצומה בשנה האחרונה, בעיקר בזכות המשחק Guitar Hero ו-Rock Band. בחודש שעבר השיקה נינטנדו משחק מוזיקה ייעודי לקונסולת ה-Wii שלה בשם Wii Music. המשחק מגיע מבית היוצר של גורו המשחקים שיגרו מייאמוטו, האחראי על קלסיקות כמו מריו ברוס ודונקי קונג.

המשחק החדש קופץ על הטרנד של כלי נגינה וירטואליים, כאשר ה-Wii Music מאפשר לשחקן להרגיש כאילו הוא מנגן ב-60 כלים שונים. בנוסף, שחקנים בעלי ה-Wii Fit, יוכלו לנגן בתופים באמצעות הרגליים שלהם. למרות הציפייה למכירות גבוהות, ה-Wii Music מכר רק 81,000 יחידות ב-11 הימים בהם נמכר בארה"ב, על-פי חברת המחקר NPD. לשם השוואה, ה-Wii Fit מכר 687,000 יחידות בזמן דומה כאשר יצא באמצע אפריל השנה.

בראיון ל"רויטרס" סיפר מייאמוטו ש-Wii Music הוא חלק מהתוכנית של נינטנדו לקרב אנשים אל הקונסולה שלהם. "כאשר יצרנו את ה-Wii, זיהנו קטגוריות משחקים שיתאימו לכל אחד מבני הבית, כמו ספורט, כושר ומוזיקה", סיפר.

מייאמוטו, בן ה-55, יצר את משחק המוזיקה כחלום ישן שלו להיות נגן, "ה-Wii Music הוא התשובה שלי לחיים שלמים בהם נאבקתי להיות מוזיקאי. הבעיה היחידה היא שאף פעם לא הצלחתי להרגיש שאני מספיק טוב בשביל להופיע בפני קהל".

בנינטנדו לא חוששים מהתחרות מול השחקנים הוותיקים בתחום. "אנחנו צופים ש-Guitar Hero ו-Rock Band 2 יצליחו, אולם Wii Music שונה מהם, מכיוון שהוא לא מחייב רכישת אביזרים נוספים בשביל לשחק", אומר רג'י פילס-איימי, נשיא נינטנדו ארה"ב. אנליסט משחקי המחשב, מייקל פאכטר ב-וואדבוש מורגן צופה שהמשחק יחזיק זמן רב על המדפים עם מכירות של 2 מיליון עותקים ברבעון הזה בכל העולם.