מדרוג הורידה ל-A3 מ-A2 את האג"ח של אלרוב וקבעה לה אופק שלילי

הורדת הדירוג והצבת האופק השלילי נובעת מחשיפת החברה למשבר הכלכלי העולמי וגידול בחוב הפיננסי תוך עלייה צפויה בחוב הפיננסי שלה ; היום הורדו דירוגן של חברות ביטוח

דירוג סדרת האג"ח א' של חברת אלרוב הורד ל-A3 מ-A2, ובנוסף נקבע אופק שלילי לסדרה ז', גם כן ל-A3 מ-A2, כך נמסר מחברת הדירוג מדרוג.

הורדת הדירוג זו באה לאחר שרק היום הודיעו שתי חברות הדירוג המובילות הפועלות בארץ על הורדת אופק הדירוג לחברת כלל ביטוח ל"שלילי", ועל בחינה מחדש של דירוג ההתחייבויות של חברות ההחזקה בתחום הביטוח: הפניקס החזקות, כלל החזקות עסקי ביטוח ואיילון החזקות, תוך הכנסתן לרשימת מעקב עם אופק דרוג שלילי.

כמו כן, סוכנויות הדירוג הפחיתו את דירוגיהן של חברות הנדל"ן הישראליות אשר עיקר פעילותן בחו"ל, ולאחר שהורידו את דירוגה של חברת בז"ן , אשר עוררה הד ציבורי רחב - לאחר שהנהלת החברה התנגדה למסקנות אליהן הגיעה סוכנות הדירוג.

אלרוב נדל"ן ומלונאות בע"מ

חברת הדירוג כותבת כי בוצעה הורדת הדירוג בסימן דירוג אחד בלבד בשל קיומו של תזרים יציב מנכסיה המניבים של החברה, אשר צפוי לגדול לאחר השלמת המתחם המסחרי בממילא ומנכסים מניבים נוספים שנרכשו בעיקר בחו"ל. בנוסף, על פי הערכת החברה, יש לה שווי עודף של נכסים, אשר לא נזקף בדוחותיה, ויש בו כדי להגדיל את הגמישות הפיננסית של החברה ולשפר את יחסי היתנותה.

ואולם, במסמך שהוציאה מדרוג, נכתב כי הורדת הדירוג והצבת האופק השלילי, הינה נוכח חשיפת החברה למשבר הכלכלי העולמי. בנוסף, גידול בחוב הפיננסי של החברה ועלייה צפויה בחוב הפיננסי של החברה, כתוצאה מהשקעה משמעותית בפרויקטים יזמיים עתידיים וגיעה ביחסי הכיסוי בשל עליה בחוב הפיננסי מפרויקטים יזמיים שטרם מניבים תזרים.

כמו כן קיימת חשיפה משמעותית של החברה לתנודתיות שער חוץ של השקל מול הדולר, במסגרת השקעותיה בנכסים פיננסיים אשר עלולה לגרום להפסדים חשבונאיים ותזרימיים.

לבסוף הוזכרה גם החשיפה להשקעה בתיק ניירות ערך אשר ספג ירידות ערך, וכי לחברה אין מדיניות מוצהרת של היקף השקעתה בתחום הנגזרים וניירות הערך הנסחרים.

אלרוב (ישראל) בע"מ

הורדת הדירוג ל-A3 מ-A2 והצבת האופק השלילי נובעת מכך שהחזר אגרות החוב של החברה נתמך על ידי חברת הבת אלרוב נדל"ן, לה שונה הדירוג ל-A3 מ-A2 ואופק שלילי. זאת בשל גריעה בגמישות הפיננסית של החברה לאור חשיפתה להשקעה בתיק ניירות ערך שספג ירידות ערך משמעותיות ותלוי בתנודתיות השווקים הפיננסיים.