רשת עורכת בדיקה מקיפה לגבי כל ההפקות המתוכננות לשנתיים הקרובות

במקביל כבר בוטלו אצל זכיינית ערוץ 2 מספר הפקות חדשות ; רשת: אנו עושים את ההתאמות הנדרשות למשבר הכלכלי

המצב הכלכלי עומד להשפיע על לוח השידורים: ל"גלובס" נודע כי זכיינית ערוץ 2 רשת עורכת בימים אלה בדיקה מקיפה לגבי כל ההפקות העתידיות המתוכננות על-ידה לשנים 2009-2010. הבדיקה נעשית לאור ההשפעות של המשבר הכלכלי העולמי על שוק הטלוויזיה. במקביל כבר הודיעה רשת על ביטולן של מספר הפקות שתוכננו ובהן גם העונה השנייה של "עד קצה העולם" ותוכנית הריאליטי "ביג אין ג'אפן".

מרשת נמסר בתגובה: "לקראת שנת התקציב הבאה והתחזיות השונות בדבר המשבר הכלכלי והשפעתו על ענף הטלוויזיה המסחרית, בוחנת רשת את הפרויקטים המתוכננים, בפרט ל-2009 ו-2010 ועושה את ההתאמות הנדרשות".

יש לציין כי הבדיקה נעשית לגבי בהפקות שנמצאות בשלבי פיתוח והיו מיועדות לעלות לשידור בשנים 2009-2010, ולא בהפקות מיידיות שנמצאות כבר בשלבי הפקה מעשיים. גורמים ברשת ציינו כי הרשויות הרגולטוריות צריכות לקרוא את המפה ולהבין את המציאות בה פועלים זכייני הטלוויזיה ביחס למחוייבויות שיש עליהן.

על אף שבימים אלה רק רשת עושה את ההתאמות והקפאת ההפקות, ניתן להעריך כי כל גופי השידור יידרשו למהלכים כאלה כבר בתקופה הקרובה.

כאמור, בשלב זה ידוע על מספר הפקות שכבר הוקפאו ובהן "עד קצה העולם" של עינת ארליך בהפקת דוקו דרמה של רון כחלילי וחיים סלוצקי שהייתה אמורה להיות משובצת בשעות הפרה-פריים באוקטובר 2009, תוכנית הריאליטי "ביג אין ג'אפן" של חיים מנור וסדרה נוספת בנושא אלימות שטרם הוחלט מי תהיה חברת ההפקה שלה והייתה אמורה לעלות לשידור רק ב-2010.

גורמים בשוק ההפקות אמרו היום (ב') כי לעולם לא הגיעו למצב של הקפאת וביטול הפקות בעוצמה שכזו, דבר שיפגע אנושות בענף.