התמ"ת צפוי להוזיל מחר את מחיר הלחם האחיד בכ-2.7%

מדובר בהוזלה של 12 אגורות בלבד למחירו של כיכר לחם אחיד, העומד כיום על 4.75 שקלים

משרד התמ"ת צפוי לדון מחר (ג') בשינוי מחיר הלחם האחיד, כשעל-פי ההערכות צפויה הוזלה של כ-2.7% במחיר. מדובר בהוזלה של 12 אגורות בלבד למחירו של כיכר לחם אחיד, העומד כיום על 4.75 שקל. כך, למשל, תחסוך משפחה הצורכת לכל היותר 3 כיכרות לחם אחיד ביום כ-11.5 שקל בחודש.

עם זאת, עדיין לא ברור אם יופחת מחר מחיר הלחם לאור טענות המאפיות כי התמ"ת לא חישב את כל גובה ההפסדים שנגרמו להם. "הם לא מחשבים נכון את הנוסחה", אומר יוחנן אהרונסון, יו"ר אירגון המאפיות. "אנחנו לא נסכים לפגיעה בנו ובמידת הצורך נפנה לערכאות".

לאחרונה הורה שר התמ"ת, אלי ישי, לפעול להורדה של מחירי הלחם בפיקוח. המפקחת על המחירים בתמ"ת, צביה דורי, הנחתה את הכלכלן הראשי במשרד, שבתאי לוי, לערוך תחשיב על ההשפעה של הורדת מחירי הדלק והחיטה בבורסות העולם על מחירי הלחמים הנמצאים בפיקוח מחירים.

מהתחשיב הראשוני עלה כי יש להוריד את מחירי הלחמים הנמצאים בפיקוח בשיעור של 7.4%. זאת, לאחר שמחירו עלה ביולי 2007 בשיעור של 12.5% ובאפריל האחרון עלו המחירים ב-4%. בהמשך הצטרפו לתחשיב זה גם ההפסדים שנגרמו למאפיות בעבר בשל יצור הלחמים המפוקחים, וזאת בהתאם לעקרונות דו"ח סווארי המסדיר את המחירים.