"חלק מהשומות שהוציאה רשות המסים בצו, בהיקף של מיליארדי שקלים - אינן נכונות"

כך טוען המשנה לנציב מס הכנסה לשעבר, אוסקר אבו-ראזק ; לדבריו, אם יבחנו בקפידה את הצווים שהוצאו ע"י רשות המסים - יגלו פוטנציאל גבייה של 10 מיליארד שקל

"חלק מהשומות שהוציאה רשות המסים בצו, בהיקף של מיליארדי שקלים - אינן נכונות, ואם יבחנו אותן יגלו פוטנציאל גבייה של 10 מיליארד שקל". כך טוען המשנה לנציב מס הכנסה לשעבר, אוסקר אבו-ראזק, שותף במחלקת המסים בפירמת קסלמן וקסלמן PwC. אבו-ראזק אמר את הדברים בכנס שערכה הפירמה בשיתוף עם פורום ה-CFO.

לדברי אבו-ראזק, רשות המסים הוציאה צווים בהיקף של מיליארדי שקלים (הכוונה לדרישות מס הנידונות בבתי המשפט במחלוקת מול הנישומים), ואין ספק שחלקם אינם נכונים - לא ברמה הכלכלית ולא ברמה המשפטית. לדבריו, אם יבחנו בקפידה את הצווים שהוצאו, ובהתאם לבחינה יבטלו את חלקם או יתפשרו בחלק מהמקרים - יהיה ניתן לקבל את כספי השומה, שכן כל עוד הוצאו צווים - השומות לא משולמות.

בהתייחסו לטרנד הרכישה העצמית של אגרות-חוב, אמר אבו-ראזק כי במקרה שחברה או בעל שליטה רוכשים את האג"ח הקונצרני שלהם, עולה שאלה לגבי מעמדו של ההפרש בין הערך הנקוב של האג"ח לבין סכום החוב שהוא מבטא. להערכתו, "אם תצא הודעה שתאמר שבמקרה כזה של רכישה עצמית על-ידי החברות או בעלי השליטה, השלטונות יסכימו לדחות את המס - אני מאמין שהרבה חברות ובעלי שליטה ינצלו את זה".

אבו-ראזק הציע עוד לאפשר קיזוז הפסדים במקרים של חברות אחזקות הרוכשות חברות מפסידות, במיוחד כשמדובר בחברות שיש להן שוק וימשיכו להתקיים גם אם הפעילות שלהן לא תמשיך.

בעניין אחר אמר אבו-ראזק כי יש הכרח היום לאפשר מיזוגים, זאת באמצעות הפעלת סעיף המיסוי הרלוונטי בצורה ליברלית - ולא בצורה דווקנית כפי שקורה היום.