במגדל שוקי הון מתחילים לסקר את בבילון עם המלצת "תשואת יתר" ובמחיר יעד הגבוה פי 2 ויותר ממחירה בשוק

"למרות המשבר הכלכלי ומחנק האשראי, בבילון לא תתקשה לממן את פעילותה השוטפת, הודות למאזנה האיתן ולתזרים המזומנים החיובי" ; "העברת השליטה לנועם לניר הביאה גידול בצמיחה"

בבית ההשקעות מגדל שוקי הון התחילו לסקר את מניית מפתחת תוכנות התרגום באינטרנט, בבילון , והעניקו לה המלצת "תשואת יתר" במחיר יעד של 7.5 שקלים, הגבוה פי 2.1 ממחיר הנעילה של המניה בבורסה בת"א אתמול.

בבילון מתמחה בפיתוח ושיווק פתרונות תוכנה ושירותים בשוק התרגום המקוון. לחברה שני תחומי פעילות עיקריים - תחום התוכנה (כ-85% מההכנסות) ותחום השיווק ופרסום באינטרנט (כ- 15% מההכנסות).

האנליסט ניר עמיקם מעריך כי למרות המשבר הכלכלי ומחנק האשראי, בבילון לא תתקשה לממן את פעילותה השוטפת, הודות למאזנה האיתן - 44 מיליון שקל, ולתזרים מזומנים חיובי של כ-3 מיליון שקל ברבעון השלישי של השנה.

עם זאת, מציין עמיקם, הכנסות החברה עלולות להיפגע מהמשבר. בהתחשב בכך ש-40% מההכנסות לרבעון של בבילון הגיעו מתאגידים, וכתוצאה מהמשבר, הארגונים מצמצמים בהוצאות ה-IT, לכן צפויה האטה בקצב מכירות התוכנה של החברה.

במגדל מציינים כי בבילון פועלת בנישה צומחת בתחום האינטרנט: קצב הגידול של המשתמשים באינטרנט, גדל בכ-25% בשנה, כשרוב המשתמשים מגיעים ממדינות שאינן דוברות אנגלית, ובהתחשב בכך ש-70% מהתוכן ברשת הוא באנגלית, יותר ויותר משתמשים מחפשים פתרונות תרגום מקוון, וכאן נכנסת בבילון לתמונה.

עם העברת השליטה בחברה לנועם לניר, בסוף השנה שעברה, גדל קצב הצמיחה של החברה, הן במגזר התוכנה והן במדזר הפרסום, שלאור שיתוף הפעולה עם גוגל, צפוי להיות מנוע צמיחה עיקרי של בבילון בשנים הקרובות.

לסיכום, עמיקם מציין את צמיחתה של החברה בשנים האחרונות, צמיחה אשר לא צפויה להיפסק למרות המצב הכלכלי המאתגר. נזכיר כי בבילון דיווחה בסוף הרבעון השלישי על המשך גידול במחזור המכירות, ברווח הנקי ובתזרים המזומנים.

הרווח הנקי שילש את עצמו ויותר, כשהסתכם בכ-3.7 מיליון שקל, לעומת רווח של כ-1 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. ההכנסות הסתכמו בכ-17 מיליון שקל, עלייה של כ-43% לעומת הכנסות של כ-11.9 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד.