עופר עיני על תוכנית האוצר: "זו לא תוכנית חירום כלכלית אלא תוכנית כסת"ח כלכלית"

יו"ר ההסתדרות על תוכנית ההאצה שהוצגה היום על ידי שר האוצר: "אם הממונה על התקציבים באוצר, רם בלינקוב, לא יחשוף בפניי הערב פרטים חדשים על התוכנית, ההסתדרות תצא בימים הקרובים למאבק"

"אם בפגישה שתתקיים הערב ביני לבין הממונה על התקציבים באוצר, רם בלינקוב, לא יחשפו פרטים חדשים שלא הוצגו היום בתוכנית האוצר, ההסתדרות תצא בימים הקרובים למאבק" - כך איים אחר הצהריים יו"ר ההסתדרות, עופר עיני.

"על פניו, לא מדובר בתוכנית חירום כלכלית אלא בתוכנית כסת"ח כלכלית", לגלג עיני. "אין בשורה בתוכנית לאותם עובדים שצריכים לצאת בתקופה הקרובה לפנסיה, אין רשת ביטחון לאותם עובדים שאיבדו את חסכונותיהם.
גם אין בתוכנית פתרון למניעת פיטורים אלא פתרונות לעובדים שכבר פוטרו- כאשר חלקם הזויים כמו מעבר עובדי היי-טק להוראה".

הדבר החשוב ביותר, לדברי עיני, הוא שאלת מקור המימון לתוכנית: "לא ברור מניין ימומן הסכום הגרנדיוזי בו נקב שר האוצר. הסכום הוא וירטואלי. הרי הוא אמר בעצמו שלא יגדיל את התקציב, אז כנראה שהכוונה היא להסיט סכומים בתקציב ולקצץ מתחומים אחרים. מהניסיון שלנו, קיצוץ כזה נעשה בדרך כלל על חשבון האוכלוסיות החלשות". עוד טוען עיני כי שר האוצר לא התייחס לפריסה של הסכום אותו הציג - לא מבחינת משך הפריסה ולא לסכומים שיוקצבו כבר בשנה הקרובה. "זה חשוב מפני שהזמן הוא מרכיב מרכזי, מאחר שהמשבר רובץ לפתחנו".