גיוון קיבלה את אישור משרד הבריאות הצרפתי לכיסוי ביטוח רפואי לגלולת ה-PillCam

הרופאים הצרפתיים יצטרפו ל-560 מיליון איש ברחבי העולם, שיוכלו להסתייע בגלולה באבחון וטיפול באי סדירויות בדרכי העיכול ; עיכוב באישור הרגולטורי בצרפת הוביל את גיוון להנמיך ב-6% את תחזית ההכנסות השנתית ולחתוך בשליש את תחזית הרווח

חברת המיכשור הרפואי הטכנולוגי, גיוון , הנסחרת בת"א וכן בוול סטריט, הודיעה כי קיבלה את האישור של משרד הבריאות הצרפתי לכיסוי ביטוח רפואי לגלולת ה-PillCam של החברה, לסיוע בטיפול במעי הדק.

משרד הבריאות הצרפתי השלים את ההליך, לו חיכתה החברה, של קביעת ההחזר עבור אבחון במסגרת הגלולה. ההחזר הכספי שקבע המשרד הוא 418 אירו. בהודעה של המשרד, נאמר כי מעתה יהיו 64 מיליון אזרחים צרפתים זכאים לאבחון בלתי-פולשני של פעילות לא סדירה במעי הדק באמצעות פיתוח של גיוון אימג'ינג.

מדובר באפליקציה בטכנולוגיה המאפשרת לרופא המאבחן לקבל אינדיקציה מיידית לדימומים במעי הדק ולאזורים אדומים, תוך ציון מיקום מדויק בצילומים שמספקת הקפסולה.

לדבריו של חומי שמיר, נשיא ומנכ"ל גיוון אימג'ינג, "כיום זכאים כ-235 מיליון אזרחי אירופה לכיסוי ביטוח רפואי עבור אבחון באמצעות הגלולה. הרופאים הצרפתיים יצטרפו ל-560 מיליון איש ברחבי העולם, שיוכלו להסתייע בגלולה, לאבחון וטיפול באי סדירויות בדרכי העיכול. אנו פועלים בהתמדה לקבלת כיסויים ביטוחים נוספים ומצפים להחלטות דומות ממשרדי בריאות באירופה בעתיד".

נזכיר כי עיכוב באישור המיוחל מהרגולטור בצרפת, הביא את גיוון אימג'ינג להנמיך ב-6% את תחזית ההכנסות השנתית ולחתוך בשליש את תחזית הרווח. החברה פירסמה את תוצאותיה הכספיות לרבעון השלישי לפני כשבועיים, מהם עלה כי הכנסותיה הסתכמו ב-31.1 מיליון דולר, גידול של 12.5% ביחס לרבעון המקביל ולעומת צפי האנליסטים ל-32.3 מיליון דולר.בשורה התחתונה גיוון הצליחה לעקוף את תחזיות השוק בסנט בודד, כשרשמה רווח נקי של 2.1 מיליון דולר, או 7 סנט למניה.

תחזית ההכנסות השנתית של החברה, שעמדה עד כה על 130-136 מיליון דולר, הונמכה לכדי 125 מיליון דולר. תחזית הרווח השנתית החדשה עומדת על רווח נקי של 25 סנט למניה, או 7.3 מיליון דולר. זאת לעומת התחזית הקודמת של 34-42 סנט למניה, שעודכנה כלפי מעלה בסוף הרבעון הקודם.