גאון השקעות על דלק רכב: המניה נסחרת בדיסקאונט של 53%

בגאון בית השקעות ערכו הערכת שווי, לפיה שוויה הכלכלי של דלק רכב עומד על 3.224 מיליארד שקל, המשקפים למניה מחיר יעד של 36 שקל ; בבית ההשקעות הותירו את המלצתם על "תשואת יתר"

בגאון בית השקעות פירסמו המלצה למניית דלק רכב שנעשתה על בסיס מצב שוק הרכב בישראל ומצב החברה בפרט, בדגש על הערכת השווי הכלכלי של החברה. לדברי האנליסטים בבית ההשקעות, שוויה הכלכלי של דלק רכב עומד על 3.224 מיליארד שקל המשקפים למניה מחיר יעד של 36 שקל למניה המגלמים למניה דיסקאונט של 53%. בתוך כך ממשיכים להמליץ בבית ההשקעות על "תשואת יתר" למניית החברה.

בגאון, ציינו כי דלק רכב מובילה את כלי הרכב בישראל בעשור האחרון כשנתח השוק של החברה עומד על כ-22% - 23% בשנים האחרונות. החבר מייבאת לארץ מכוניות מאזדה משנת 1994 ומשנת 1999 משמשת גם כיבואנית המותג פורד.

בגאון בית השקעות ציינו כי דלק רכב נחשבת לחברה המחלקת דיבידנד גבוה, כשבתשעת החודשים הראשונים של 2008 חילקה החברה למשקיעים דיבידנד בסך של 5.8 שקלים למניה. לאורך השנים מדיניות הדיבידנד של החברה עמדה על תשואה הגבוהה מ-10%.

בגאון בית השקעות, ציינו כי ענף הרכב ייפגע בישראל באופן מהותי וכי מכירות החברה ירדו ב-14% בשנת 2009 וירדו ב-7% נוספים ב-2010 כשלפני 2011 לא צופים בבית ההשקעות התאוששות במכירות החברה. הפגיעה במכירות תיגרם מירידה בביקושים מחברות הליסינג ומאידך צפויה גם להיות ירידה בביקוש במגזר הפרטי.

צמיחה, צפויה להיות לדלק רכב ממגזר החלפים שאחראי כיום ל-7.5% מההכנסות ויש לו רווחיות תפעולית גבוהה של 30%. הצמיחה צפויה להיגרם בגלל עלייה של מספר המכוניות נטו שנמצאות על הכבישים.